Pe Facebook există patru tipuri de utilizatori. Din ce categorie faci parte tu

Există patru tipuri diferite de utilizatori Facebook, de la oameni care utilizează reţeaua socială pentru a construi relaţii în lumea reală, la cei care se concentrează pe strângerea de "like-uri" şi atenţie, susţin cercetătorii, potrivit Independent.

Urmărește
3038 afișări
Imaginea articolului Pe Facebook există patru tipuri de utilizatori. Din ce categorie faci parte tu

Pe Facebook există patru tipuri de utilizatori. Din ce categorie faci parte tu

Un nou studiu etichetează utilizatorii platformei de socializare în patru categorii: constructorii de relaţii, cei care îşi ţin la curent prietenii, cei care îşi fac selfie-uri şi observatorii. Cercetarea s-a bazat pe un chestionar cu 48 de declaraţii pe care respondenţii trebuiau să le evalueze.

O echipă de la Universitatea Mormon Brigham Young din Utah a declarat că cei care se încadrează în categoria constructorilor de relaţii "răspund la postările altor persoane şi utilizează caracteristicile suplimentare de pe Facebook, în primul rând în încercarea de a fortifica relaţiile care există dincolo de lumea virtuală".

Pentru ei, site-ul este "o extensie a vieţii reale" şi aceştia se identifică cu ideea potrivit căreia "Facebook mă ajută să-mi exprim dragostea faţă de familia mea şi îi permite familiei să-şi exprime dragostea faţă de mine", a spus cercetătorul Tom Robinson.

Cei care îşi ţin la curent prietenii cu informaţiile de interes nu împărtăşesc detalii despre ei înşişi, ci "doresc să informeze pe toată lumea despre ce ce întâmplă în presă sau în zona lor de domiciliu”, sugerează Robinson.

Ei folosesc alte modalităţi pentru a păstra legătura cu familia şi prietenii.

Cei care îşi fac selfie-uri sunt cei care se promovează, postează poze, videoclipuri şi mesaje nu pentru a construi relaţii, ci pentru a atrage cât mai multe "like-uri" şi cer atenţie.

Ei sunt de părere că numărul de notificări le arată gradul de apreciere pe care îl primesc din partea prietenilor virtuali, susţin cercetătorii.

Kris Boyle, co-autor al studiului, a declarat că imaginile tip selfie nu prezentă lumii un tablou exact.

Observatorii, prin contrast, folosesc Facebook ca "echivalentul social media a observatorilor", a spus cercetătorul Clark Callahan. Ei se identifică cu ideea că "eu pot să mă uit pe profilul oamenilor în mod liber, pot să văd ce poze postează, să-i cunosc interesele şi relaţiile".

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici