- Home
- Life-Inedit
- WASHINGTON, (27.06.2008, 14:31)
Persoanele bilingve pot să-şi schimbe personalitatea în funcţie de limba vorbită
Persoanele bilingve care au asimilat perfect ambele culturi pot în mod inconştient să-şi schimbe personalitatea în funcţie de limba vorbită, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii amercani.
Urmărește
87 afișări
Persoanele bilingve pot să-şi schimbe personalitatea în funcţie de limba vorbită (Imagine: Mediafax Foto)
Cercetătorii de la Universitatea din Wisconsin-Milwaukee şi de la Centrul Baruch au analizat rezultatele a trei studii empirice asupra unor grupuri de femei de origine spaniolă, bilingve - spaniolă şi engleză -, însă cu grade diferite de asimilare a uneia sau a ambelor culturi.
Specialiştii au descoperit modificări semnificative în ceea ce priveşte percepţia de sine şi percepţia mediului, dar şi a evenimentelor, la femeile care utilizau o limbă sau alta. Participantele la studiu aveau moduri diferite de a interpreta evenimentele şi emoţiile în funcţie de limba utilizată. Aceste "modificări de cadre mintale" nu apar decât la indivizii cu adevărat biculturali, care au asimilat perfect normele fiecăreia dintre cele două culturi.
În momentul în care se exprimau în spaniolă sau vorbeau despre un mediu spaniol, femeile spuneau că au mai multă siguranţă de sine. De asemenea, în momentul în care vorbeau în spaniolă, ele atribuiau celorlalte femei un caracter mai extrovertit şi mai sigur decât atunci când se exprimau în engleză.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Războiul din Ucraina, ziua 1073. Serviciile digitale ale Gazprom, perturbate de serviciile de informaţii militare ucrainene / Transporturile de petrol suspendate în portul rusesc Ust-Luga după un atac cu drone.
-
Israelul eliberează prizonieri palestinieni după o amânare a procesului
-
HOROSCOP vineri, 31 ianuarie. O vineri a aşteptărilor înşelate pentru aceste zodii. Vezi ce le dezamăgeşte
De exemplu, un grup de femei americane de origine hispanică a vizionat mai multe reclame în limba spaniolă având ca protagoniste femei în diferite situaţii. Şase luni mai târziu, acelaşi grup a vizionat aceleaşi reclame, în limba engleză.
Perceperea spoturilor publicitare şi a personajelor feminine care apăreau pe ecran a fost diferită. În spaniolă, unele interpretau personalitatea personajului feminin drept independentă, curajoasă, în timp ce în versiunea în limba engleză, acelaşi personaj li se părea solitar şi dezorientat.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Noua iubită a lui Bellingham e un model strălucitor, cu un trecut amoros bogat. A fost în relație cu actorul Michael B. Jordan
PROSPORT.RO
Cum l-a despărțit Gianina, mama copilului, pe Pescobar de iubită. 'Îl manipulează!' + Pe ce cheltuie banii afaceristului
CANCAN.RO
Mai rar așa ceva! Unde și-a lăsat parcată mașina un șofer de TESLA din București, în Cluj-Napoca
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe