Munca de acasă a dus la o explozie a interesului pentru produse de birou: căutările s-au dublat în 2020, iar în anumite perioade ale anului (noiembrie şi mai) fiind chiar triple faţă de acceaşi parioadă a anul anterior.
Căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare şi băuturi (27%), hobby-uri (+25%) şi îmbrăcăminte / încălţăminte (+20%), mai arată compania, într-un comunicat.
Majoritatea categoriilor de produse au cunoscut două vârfuri ale interesului în căutările pe Google anul trecut. În mod deja tradiţional, apogeul în fiecare an în retailul online este atins în perioada Black Friday (noiembrie), ceea ce s-a întâmplat şi în 2020, când românii au căutat cel mai mult pe Google produse şi servicii. Al doilea vârf a fost la jumătatea primăverii (perioada carantinei), când căutările pe aproape toate tipurile de produse au crescut rapid faţă de aceeaşi perioadă din 2019. De exemplu, căutările după livrări de produse au înregistrat în martie-aprilie 2020 o creştere de peste 3 ori, iar în martie, când s-au impus primele restricţii, căutările pentru a găsi soluţii online – de la filme la magazine, căutări ce conţin cuvântul „online” – au urcat cu 65%.
„Toate tipurile de produse au crescut în căutările pe Google odată cu pandemia. Internetul şi achiziţiile online au fost soluţia pentru mulţi atunci când lucrurile s-au schimbat în jurul nostru, iar odată cu trecerea timpului, s-a transformat în obişnuinţă. Vedem la începutul anului 2021 continuarea trendului început în martie anul trecut, cu aceleaşi ritmuri de creştere ‘an la an’ ridicate, pe toate categoriile de produse”, a declarat Oana Dumitrescu, Industry Manager Google Romania.
Interesul din căutările pe Google s-a reflectat în vânzările online. Potrivit datelor Euromonitor, comerţul online în România a crescut cu 32% în 2020, comparativ cu anul anterior. Cel mai rapid avans l-a înregistrat în primăvară, după impunerea restricţiilor de circulaţie, când retailul online a crescut cu 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La nivelul întregului an 2020, comerţul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, faţă de 7% în 2019, cu vârful absolut de 16% în noiembrie, perioadă în care are loc Black Friday.