Playboy publică în premieră un pictorial cu o femeie musulmană care poartă văl: "O activistă badass" - FOTO

Revista Playboy, odinioară faimosă pentru modele deghizate în iepuraşii fetişizaţi în media şi pentru soft porn, publică, pentru prima dată, un pictorial cu o femeie musulmană care poartă hijab. Bineînţeles, demersul revistei a atras atât laude entuziaste, cât şi critici caustice, potrivit AFP.

Urmărește
1928 afișări
Imaginea articolului Playboy publică în premieră un pictorial cu o femeie musulmană care poartă văl: "O activistă badass" - FOTO

Playboy publică în premieră un pictorial cu o femeie musulmană care poartă văl: "O activistă badass" - FOTO

Ce-i hijab-ul pe care îl poartă femeia musulmană în pictorialul Playboy? Hijab-ul desemnează toate tipurile de văl plasate pe faţa unei fiinţe sau deasupra unui obiect pentru a le ascunde vederii sau a le izola, în tradiţia musulmană. În mod particular, este vorba despre acel tip de voal pe care femeile musulmane îl poartă pe cap, decupat astfel încât să le lase chipul vizibil. Dacă vălul acoperă faţa, atunci piesa vestimentar-religioasă poartă alte denumiri, cum ar fi: niqab, burqa sau sitar.

Jurnalista americană Noor Tagouri poartă vălul islamic în numărul din octombrie al revistei Playboy, ediţia "Renegades", o serie care se concentrează pe poveştile bărbaţilor şi femeilor "care au riscat totul, ba chiar viaţa, să facă ceea ce le place".

În vârstă de 22 de ani, jurnalista de origine musulmană, reporter pentru Newsy, o reţea de ştiri video, apare în pictorial îmbrăcată într-o jachetă neagră din piele, blugi, adidaşi şi hijab, vălul tipic musulman. În Playboy, nubila este descrisă astfel: "E o activistă badass".

Tagouri, care este de origine libiană şi al cărei scop în viaţă este să devină prima "hijabi" care apare la o televiziune comercială din SUA, spune că militantismul ei de femeie musulmană ce a crescut în Statele Unite ale Americii au ajutat să-şi făurească o carieră inedită.

"Ştiţi cum e, relatările despre comunitatea noastră sunt denaturate şi exploatate în mass-media", a declarat Tagouri penru Playboy. Revista a renunţat la conţinutul pornografic explicit anul acesta, deoarece a căutat să facă apel la un public mai larg.

"Îmi zic mereu. Ştiu cum e să fii ponegrit în mass-media. Vreau să spun povestea adevărată a femeilor musulmane, pentru că este importantă şi merită o abordare justă".

Tagouri este urmărită în social media de mai bine de 100,000 de fani şi a câştigat notorietatea pentru prima dată dupa lansarea campaniei virale #LetNoorShine în 2012. Apariţia ei în Playboy-ul "upgradat", fără nuditate şi pictoriale la limita vulgarităţii, a fost salutată de mulţi. S-au găsit însă şi detractori şi defetişti. Evident, iniţiativa Playboy nu este infailibilă.

"Oricât s-ar strădui, revista Playboy este sinonimă cu pornografia", citim într-un articol pe The Muslim Vibe, o revistă online.

"Revista a fost în prim-planul şi avangarda obiectualizării, sexualizării şi transformării femeii într-o marfă cu care se poate face trafic vreme de decenii, iar acum, pentru că şi-au schimbat abordarea, nu înseamnă că trebuie cu toţii să cumpărăm Playboy şi să-i credem pe cuvânt", scrie blogger-ul Nishaat Ismail.

"Vocile femeilor, şi, în special, cele ale femeilor musulmane, sunt atât de adânc îngropate sub strigătele celor care pretind să vorbească în numele nostru, aşa încât singurul nostru răspuns la îndemână este să ne asociem cu Playboy, o revistă care a existat în ultimii 63 de ani numai pentru ca bărbaţii să se uite prosteşte şi cu gurile căscate la corpurile femeilor pe jumătate goale? " a mai scris, cu nerv, Nishaat.

"Acesta este, cu adevărat, modul în care ne revendicăm propria noastră naraţiune?", a scris, în concluzie, blogger-ul musulman, afişând deznădejdea şi pesimismul, după demersul Playboy, în care s-a implicat jurnalista Noor Tagouri.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici