Preţul iubirii - doi dintre prietenii apropiaţi

O nouă relaţie amoroasă provoacă, în medie, pierderea a doi dintre prietenii apropiaţi, atât în cazul femeilor, cât şi în cel al bărbaţilor, potrivit unui studiu realizat de o echipă de cercetători britanici.

Urmărește
133 afișări
Imaginea articolului Preţul iubirii - doi dintre prietenii apropiaţi

Preţul iubirii - doi dintre prietenii apropiaţi (Imagine: Claudia Veja/Mediafax Foto)

Coordonat de profesorul Robin Dunbar, de la Universitatea Oxford (Marea Britanie), studiul a arătat faptul că mai întâi un bun prieten este "sacrificat" pentru a face loc noului partener de viaţă, iar apoi un al doilea prieten este "pierdut", din cauza unei perioade prea lungi de timp în care acesta va fi neglijat.

"Când oamenii sunt implicaţi într-o relaţie amoroasă, în loc să păstreze clasicul cerc de cinci prieteni apropiaţi, ei îşi păstrează, în medie, doar patru", a declarat profesorul britanic, cu ocazia British Science Festival din Birmingham, unde acest studiu a fost prezentat.

Acest fenomen se explică prin faptul că persoana îndrăgostită îşi petrece majoritatea timpului liber cu noul său partener de viaţă, nemaifiind disponibilă pentru prieteni: "gradul de intimitate al unei relaţii, angajamentul emoţional din această relaţie sunt strâns corelate cu frecvenţa interacţiunilor", au declarat autorii studiului.

La studiu au participat 428 de femei şi 112 bărbaţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 60 de ani, care au răspuns întrebărilor dintr-un chestionar online referitoare la relaţiile lor intime.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici