Preţul publicităţii la Premiile Oscar s-a dublat în ultimii 10 ani

Advertiserii au cheltuit, în medie, 65 de milioane de dolari pentru ultimele zece ediţii ale Premiilor Oscar, sumele alocate dublându-se comparativ cu 1998, este concluzia unui studiu realizat de TNS Media Intelligence, transmite Media Post.

Urmărește
4 afișări
Imaginea articolului Preţul publicităţii la Premiile Oscar s-a dublat în ultimii 10 ani

Preţul publicităţii la Premiile Oscar s-a dublat în ultimii 10 ani

Raportul TNS Media Intelligence arată că advertiserii au alocat bugete de 80 de milioane de dolari pentru difuzarea de reclame în cadrul transmisiunii televizate a Premiilor Oscar de anul trecut, comparativ cu doar 41 de milioane de dolari în 1998, când Gwyneth Paltrow a primit Oscarul pentru cea mai bună actriţă, graţie prestaţiei din filmul "Shakespeare in Love".

TNS a remarcat şi o creştere a costului de difuzare a spoturilor în timpul Oscarurilor, de la 998.000 de dolari, în 1998, la 1,5 milioane de dolari ,în 2001, şi 1,7 milioane de dolari, în 2007. Anul acesta, postul de televiziune ABC, care transmite ceremonia, a vândut spaţiile de reclamă cu 1,82 milioane de dolari pentru transmiterea unui spot cu durata de 30 de secunde, în creştere cu aproape 8% faţă de 2007.

"Premiile Oscar au suferit un declin al ratingului de 25% din 1998 până în prezent, în timp ce Super Bowl a înregistrat o scădere de doar 6%. Acest lucru nu ţine numai de program, dar şi de conţinutul publicitar în sine", a spus Jon Swallen, Senior Vice President pentru cercetare în cadrul TNS.

Premiile Oscar oferă acces la un public mai restrâns decât Super Bowl, show-ul de anul trecut incluzând opt minute de publicitate pe oră în loc de 10 minute, cât avusese la cele trei ediţii anterioare.

Sponsorii care au apărut la mai multe dintre ediţiile din ultimii ani au fost General Motors, American Express (care a produs de multe ori reclame adaptate evenimentului) şi McDonald's. În ceea ce priveşte compania Pepsi, aceasta s-a numărat printre advertiseri până în 2006, când Coca-Cola a început să difuzeze spoturi la Oscaruri.

GM a cheltuit 97 de milioane de dolari pentru publicitate la Premiile Oscar din 1998 până în prezent, compania fiind secondată de Pepsi (61 de milioane de dolari). Pe de altă parte, TNS menţionează că bugetul alocat de Coca-Cola numai pentru ediţiile 2006 şi 2007 ale Premiilor Academiei a fost de 25 de milioane de dolari.

În 2008, dintre advertiserii care au plătit postului de televiziune ABC 1,82 de milioane de dolari pentru a difuza spoturi la Oscar fac parte American Express, Coca-Cola, General Motors, Mars/Masterfoods, MasterCard, McDonald's, JCPenne, L'Oreal şi Dove Cream Oil. Anul acesta, absentează din calupurile publicitare din timpul Oscarurilor AT&T, Bank of America, Careerbuilder.com, Kodak şi Microsoft.

Ceremonia de decernare a Oscarurilor - supranumită şi Super Bowl-ul femeilor - a fost urmărită anul trecut de circa 40,2 milioane de telespectatori, fiind transmisă tot de ABC.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici