Produse din carne artificială, creată în spaţiu, ar putea fi în curând pe rafturile magazinelor de pe Terra

O tehnologie folosită pentru a se crea carne "artificială" - pornind de la celule, cu ajutorul unei imprimante 3D - pe Staţia Spaţială Internaţională (ISS) poate sta la baza unor produse care să fie comercializate în curând în magazinele de pe Terra, potrivit standardmedia.co.ke.

Urmărește
231 afișări
Imaginea articolului Produse din carne artificială, creată în spaţiu, ar putea fi în curând pe rafturile magazinelor de pe Terra

Carne artificială, creată pe ISS. Produse de acest tip ar putea fi comercializate în curând pe Terra

Noua tehnologie poate fi folosită pentru misiunile de explorare spaţială, pentru călătoriile lungi, de exemplu, pe planeta Marte, spune Didier Toubia, şeful Aleph Farms, un startup israelian care a furnizat celulele pentru testele realizate pe ISS în septembrie şi care au dus la producerea de ţesuturi de vită, iepure şi peşte, cu ajutorul unei imprimante 3D. Testele au fost efectuate de astronautul rus Oleg Scripocika.

Scopul final este comercializarea cărnii obţinute astfel în magazinele de pe Pământ, a spus acesta, explicând că nu se doreşte înlocuirea agriculturii tradiţionale, ci o alternativă mai bună pentru creşterea intensivă a animalelor.

Primul burger din celule stem de vacă a fost conceput de cercetătorul olandez Mark Post, de la Universitatea din Maastricht, în 2013. De atunci, mai multe companii s-au orientat spre această nişă. Costurile de producţie sunt foarte mari, însă, iar produsele nu sunt deocamdată disponibile pentru comercializare.

Au avut, însă, loc evenimente pentru degustare de produse, iar jucătorii din industrie se aşteaptă ca, în curând, acest tip de carne să ajungă să fie comercializat la scară mică.

Josh Tetrick, şeful companiei Just din California, SUA, este de părere că acel moment va fi chiar anul acesta, după cum a declarat la o conferinţă care a avut loc în San Francisco. Nu în lanţuri mari de magazine, ci mai degrabă într-un număr limitat de restaurante, a menţionat acesta.

Niya Gupta, fondator şi CEO al Fork & Goode, din New York, spune că, pasul următor este, de fapt, realizarea unor progrese în ceea ce priveşte provocările tehnice.

Potrivit specialiştilor, acest tip de carne la preţuri însă rezonabile ar putea ajunge în magazinele tradiţionale în 5 - 20 de ani.

Sectorul a atras investiţii de aproximativ 73 de milioane de dolari în 2018, potrivit The Good Food Institute, o organizaţie care promovează alternative pentru produse din carne şi peşte.

O altă problemă este legată de legislaţia în domeniu, care nu este foarte clară. În SUA, de exemplu, Guvernul a impus reglementări potrivit cărora produsele obţinute din celule cultivate în laborator sunt controlate de Departamentul pentru Agricultură şi de Administraţia pentru Alimente şi Medicamente, dar legislaţia nu este finalizată.

Suporterii ideii spun că această tehnologie poate transforma sistemul de producţie prin faptul că se evită creşterea şi uciderea animalelor.

Există însă chestiuni legate de impactul asupra mediului, mai ales în termeni de consum de energie, dar şi de securitatea alimentară.

Carnea obţinută în laborator nu reprezintă o sursă de îngrijorare pentru agricultura tradiţională.

"Este ceva ce trebuie să monitorizăm", a spus Scott Bennett, de la organizaţia Farm Bureau, care reprezintă fermierii şi crescătorii de animale din SUA Bennett este de părere că "energia ar fi consumată mai eficient dacă eforturile s-ar concentra pe creşterea cotelor de piaţă pentru proteine la nivel global, mai ales în ţările în curs de dezvoltare".

"Unii oameni, din motive sociale, vor cumpăra aceste produse. Dar va rămâne o piaţă întotdeauna şi pentru produsele din carne convenţionale", a mai spus acesta.

"Suntem de părere că nu ar trebui denumită carne, pentru că nu vrem să se creeze confuzie în rândul consumatorilor. Vrem ca eticheta să conţină informaţii precise", a adăugat Bennett.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici