Reclamele pentru filme, permise în timpul ceremoniei Oscarurilor

Pentru prima dată de la difuzarea galei Oscarurilor pe posturile tv, din anii 1950, studiourilor de film li se va permite să îşi promoveze producţiile în cadrul transmisiunii celei de-a 81-a ediţii a premiilor Academiei americane, potrivit unei decizii luate de organizatori.

Urmărește
17 afișări
Imaginea articolului Reclamele pentru filme, permise în timpul ceremoniei Oscarurilor

Reclamele pentru filme, permise în timpul ceremoniei Oscarurilor (Imagine: Mediafax Foto)

Potrivit publicaţiei Hollywood Reporter, Academia americană de film (Academy of Motion Picture Arts & Sciences) a interzis mult timp promovarea de producţii în cadrul ceremoniei Oscarurilor, de teamă că acest lucru ar putea fi interpretat drept o încercare a studiourilor de a influenţa alegerea câştigătorilor. Cu toate acestea, consiliul de guvernatori al Academiei a votat, recent, şi după ce a analizat concluziile unei comisii însărcinate cu studierea acestei chestiuni, să permită transmiterea de reclame pentru filme în timpul galei Oscarurilor. Totuşi, spoturile de promovare trebuie să se conformeze unei serii de restricţii.

"Prin luarea în calcul a criteriilor pe care comitetul le-a recomandat, acest tip de reclame ne oferă posibilitatea de a celebra filmul, acesta fiind şi obiectivul principal al Oscarurilor", a declarat Leslie Unger, purtător de cuvânt al Academiei americane de film. "Acest lucru îmbogăţeşte competiţia cu o serie de conţinuturi amuzante, creative şi atractive", a adăugat el.

Noţiunea de celebrare a filmelor este menţionată ca obiectiv declarat al echipei care produce gala Oscarurilor din 2009, Laurence Mark şi Bill Condon, care speră că transmisiunea din 22 februarie va oferi o imagine mai largă asupra filmelor anului, mergând dincolo de producţiile nominalizate.

Deşi gala Oscarurilor a înregistrat o scădere de rating importantă în ultimii ani, transmisiunea continuă să atragă numeroşi advertiseri. Oportunitatea de a promova filme care urmează să fie lansate, în special filme care se vor blockbuster-uri ale verii, este extrem de atractivă pentru studiourile de cinema, care folosesc deja Super Bowl pentru a difuza reclame.

Deşi li se permite să îşi promoveze filmele, studiourile trebuie să se conformeze mai multor reguli. Astfel, pentru a menţine diferenţele între filmele din competiţie şi reclame, spoturile nu pot promova filme care nu au fost nominalizate, nici continuări sau reecranizări ale filmelor nominalizate, indiferent dacă este vorba de feature-uri, filme animate sau documentare. Nici filmele programate pentru lansare în apropierea galei Oscarurilor nu pot fi promovate, studiourile putând apela, însă, la publicitate pentru producţiile care ies pe piaţă începând cu ultima săptămână a lunii aprilie.

Pe de altă parte, fiecărui distribuitor i se va permite să ruleze un singur spot, indiferent dacă acesta are 30 sau 60 de secunde, în timpul fiecărei pauze comerciale. În plus, fiecare spot poate promova numai un film şi nu mai multe titluri.

Tototdată, ultima condiţie este ca reclamele să nu facă referire la Oscar sau la premiile Academiei, deci nu pot menţiona nici regizorii câştigători ai celebrei statuete.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici