Reclamele pentru produsele alimentare vizează copiii de culoare

Copiii de culoare americani vizualizează zilnic, în medie, de 1,5 ori mai multe reclame pentru produsele alimentare şi de două ori mai multă publicitate la lanţurile de fast food la televizor comparativ cu copiii albi, conform unui studiu.

Urmărește
608 afișări
Imaginea articolului Reclamele pentru produsele alimentare vizează copiii de culoare

Reclamele pentru produsele alimentare vizează copiii de culoare (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Studiul, apărut în Archives of Pediatric and Adolescent Medicine, subliniază că aceste cifre sunt corelate cu cercetările anterioare, conform cărora copiii de culoare americani petrec mai mult timp în faţa televizorului comparativ cu cei albi.

Publicitatea la produse alimentare este mai intensă la televizor după-amiaza, când micuţii nu mai sunt la şcoală, fiind difuzată în special în programele pentru copiii negri, se arată în cercetare.

Pe de altă parte, copiii americani, în general, au văzut mai puţine reclame pentru produsele alimentare în 2007 comparativ cu 2003. Dar, adolescenţii, în rândul cărora riscul de obezitate este foarte crescut, au văzut mai multe reclame la produse alimentare.

Astfel, în 2007, copiii cu vârste cuprinse între 2 şi 5 ani au văzut cu circa 14% mai puţine reclame la produse alimentare comparativ cu 2003, copiii cu vârste între 6 şi 11 ani - cu circa 4% mai puţine, iar adolescenţii - cu 3,7% mai multe.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici