Revista germană Brigitte foloseşte femei obişnuite pentru paginile sale de modă

Revista germană Brigitte foloseşte femei obişnuite pentru paginile sale de modă, după ce a renunţat la utilizarea modelelor profesioniste, ca urmare a plângerilor venite din partea cititoarelor sale, informează The Independent, în ediţia online.

Urmărește
190 afișări
Imaginea articolului Revista germană Brigitte foloseşte femei obişnuite pentru paginile sale de modă

Revista germană Brigitte foloseşte femei obişnuite pentru paginile sale de modă

După ce a renunţat la modelele profesioniste, Brigitte a organizat un concurs pentru a selecta femei obişnuite care să prezinte moda în pictorialele sale.

Andreas Lebert, editorul revistei, care se distribuie în 700.000 de exemplare pe ediţie, a anunţat renunţarea la modelele profesioniste în octombrie 2009. Decizia a fost luată după ce sute de cititoare au scris redacţiei pentru a se plânge că nu există nicio legătură între ele şi modelele prezente în paginile revistei şi pentru a spune că nu mai vor să vadă "oase".

Lebert a mai spus că modelele pe care Brigitte le-a utilizat ani de zile pentru pictorialele din paginile sale de modă erau atât de slabe încât editorii trebuiau "să le îngraşe" folosind programul de prelucrare de imagine Photoshop. Revista Brigitte a anunţat, după introducerea interdicţiei privind utilizarea modelelor, că pe viitor va apela la "femei normale" care să fie modele pentru paginile sale de modă.

"Nu este vorba să se transforme cineva, deodată, în model. Ele vor renunţa pentru un moment la vieţile lor obişnuite şi vor prezenta moda pentru noi, fiecare în conformitate cu personalitatea sa", a spus Lebert.

Ediţia din ianuarie a revistei, care a fost pusă în vânzare în Germania în week-end, este prima realizată fără aportul modelelor profesioniste, deşi acestea continuă să apară în reclamele publicaţiei. Femeile care apar în paginile de modă ale numărului din ianuarie al Brigitte sunt diferite: o profesoară, o recepţionistă de 32 de ani, o proprietară de restaurant de 28 de ani, o artistă de 45 de ani şi o studentă de 21 de ani.

Fiecare dintre femeile prezente în paginile de modă s-a bucurat de atenţia stiliştilor şi fotografilor profesionişti, doar detalii minore arătând că femeile respective nu sunt profesioniste din lumea modei.

Brigitte a lansat campania "femeile normale ca modele" anul trecut şi susţine că în jur de 20.000 de cititoare ale revistei şi-au manifestat dorinţa de a poza pentru publicaţie. Revista a mai menţionat că femeile normale sunt plătite la fel ca şi cele profesioniste pentru şedinţele foto la care iau parte.

Campania revistei germane a suscitat deja controverse. Astfel, Karl Lagerfeld, guru german al modei, a afirmat că persoanele care critică modelele slabe sunt "mumii grase mâncătoare de chipsuri" şi susţine că majoritatea obiecţiilor acestor persoane au ca fundament gelozia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici