Rochia "Facebook" şi alte proiecte vestimentare semnate de designeri români, prezentate la Londra

Expoziţia de design vestimentar "Frumuseţea se creează", care prezintă ţinute şi proiecte semnate de unii dintre cei mai ingenioşi tineri designeri de modă români - Cristina Sabaiduc, Lana Dumitru, Ioana Ciolacu şi Lucian Broscăţean -, va fi vernisată pe 12 februarie, la Londra.

Urmărește
359 afișări
Imaginea articolului Rochia "Facebook" şi alte proiecte vestimentare semnate de designeri români, prezentate la Londra

Rochia "Facebook" şi alte proiecte vestimentare semnate de designeri români, prezentate la Londra (Imagine: Octav Ganea / Mediafax Foto)

Potrivit Institutului Cultural Român (ICR), după trei prezenţe consecutive la Săptămâna Modei de la Londra, începând cu anul 2011, elegantul sediu din Belgrave Square a devenit scena predilectă de promovare a creativităţii româneşti în capitala britanică.

Actuala expoziţie prezintă ţinute şi proiecte semnate de patru dintre cei mai ingenioşi tineri designeri de modă români: Cristina Sabaiduc, Lana Dumitru, Ioana Ciolacu şi Lucian Broscăţean. O incursiune în atelierele unde, departe de ochii lumii, din cele mai uimitoare forme, materiale şi tăieturi se creează cele mai noi "avataruri" ale frumuseţii.

Cristina Sabaiduc s-a născut în România, dar a crescut în Canada, unde a absolvit cursurile Universităţii Ryerson din Toronto. Mizând pe o abordare foarte personală, plină de imaginaţie, Cristina s-a specializat lucrând cu designeri precum Carolina Herrera şi Jeremy Laing, iar creativitatea sa nonconformistă i-a adus o bursă de excelenţă oferită de Lancôme şi un premiu pentru inovaţie la |FAT| Toronto Alternative Arts and Fashion Week 2009. După ce a experimentat mai multe dimensiuni ale industriei modei în Toronto, New York şi Paris, Cristina s-a stabilit, în 2010 în Marea Britanie, unde şi-a lansat propriul brand.

Pe lângă frecventarea cursurilor Universităţii de Arhitectură şi Urbanism "Ion Mincu", Ioana Ciolacu a studiat în paralel moda la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti. Datorită dublei sale specializări, ca arhitect şi designer de modă, Ioana a dezvoltat un stil unic, explorând relaţia dintre natura statică a clădirilor şi structura fluidă a vestimentaţiei şi încercând să estompeze graniţele dintre lux şi îmbrăcămintea de stradă în fiecare din colecţiile sale. Ioana a fost recompensată cu premii la concursuri naţionale şi internaţionale, printre cele mai recente succese ale sale numărându-se, în 2013, câştigarea prestigiosului titlu Designer for Tomorrow, în competiţia patronată de Stella McCartney la Berlin.

Absolventa cursurilor Universităţii de Arte din Bucureşti, Lana Dumitru şi creaţiile sale inedite stârnesc exaltare mai ales în rândul tinerilor, pentru care moda ce afişează reinterpretarea folclorului românesc este o adevărată comoară. În anul 2011, Lana a câştigat concursul lansat de Puma, creând jacheta cu motive tradiţionale româneşti - Puma T7 Etno Shake, în ediţie limitată. Pasionată de printul digital, care poate fi regăsit pe toate piesele imaginate de ea, Lana surprinde prin ingeniozitate şi prospeţime, dintre cele mai cunoscute designuri ale sale remarcându-se rochia "Facebook" şi colecţia cu grafică naivă a Cimitirului Vesel din Săpânţa.

Lucian Broscăţean a absolvit Facultatea şi Masteratul de Design vestimentar la Universitatea de Artă din Cluj-Napoca. Încă de la debutul său, din 2008, cu colecţia "Nomadic Symptoms", designerul s-a aflat într-o continuă explorare a noilor posibilităţi ale modei contemporane. Colecţiile lui Lucian Broscăţean au fost prezentate în România şi în Europa, designerul participând de cinci ori consecutiv la Mercedes-Benz Berlin Fashion Week. Mobilitatea, stilul de viaţă nomad, versatilitatea şi spaţiile heterotopice sunt doar câteva dintre zonele esenţiale abordate de tânărul creator.

Expoziţia continuă până pe 21 februarie, de luni până vineri, între orele 10.00 şi 17.00.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici