MAE precizează, într-un comunicat difuzat joi, că, în ceea ce priveşte magazinul de suveniruri al Pavilionului României, vizitatorii EXPO 2010 au trei preferinţe clare când aleg produsul pe care vor să îl cumpere ca amintire.
„Cel mai vândut produs (ajunge până la 60 de bucăţi vândute pe zi) este o figurină reprezentând un măr verde (simbolul Pavilionului României) pe care fiecare cumpărător o asamblează singur, montând 30 de elemente. Pe locul secund în topul preferinţelor vizitatorilor se află butelcuţa din ceramică imprimată cu imaginea Castelului Bran (40-50 de bucăţi vândute pe zi). Un alt articol îndrăgit este pălăria de paie prinsă cu o panglică tricoloră, din care se vând până la 30 de bucăţi pe zi”, explică MAE.
MAE precizează că EXPO 2010 se bucură de o mare popularitate pe timpul verii, numărul total al vizitatorilor ajungând, la 22 iulie, la 30.754.300. După data de 5 iulie, expoziţia de la Shanghai a fost vizitată în medie de 400.000 de persoane pe zi.
Asemenea fiecărei ţări participante şi România are, potrivit tradiţiei EXPO, o zi naţională, care va fi marcată la 29 iulie. Ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, va conduce delegaţia României care va participa la evenimentele dedicate Zilei Naţionale la Expoziţia Mondială de la Shanghai.
Ziua României la EXPO 2010 reprezintă cel mai important moment cultural al prezenţei naţionale la expoziţia mondială şi coincide cu celebrarea Zilei Imnului Naţional al României.