Scrolling-ul ne „mănâncă” zilele şi ne afectează gândirea pe termen lung

  • Scrolling-ul inconştient afectează gândirea.
  • Aplicaţiile folosesc tehnici persuasive care măresc dependenţa digitală.
  • După o sesiune intensă de scrolling, psihologii spun că durează cel putin 23 de minute pentru a recăpata concentrarea.
Urmărește
11856 afișări
Imaginea articolului Scrolling-ul ne „mănâncă” zilele şi ne afectează gândirea pe termen lung

Scrolling-ul excesiv poate avea efecte asupra proceselor cognitive. Un studiu realizat în India explică felul în care navigarea inconştientă pe smartphone-uri şi reţelele sociale poate afecta calitatea procesării cognitive şi atenţiei.

Rezultatul poate duce la stres crescut şi productivitate scăzută.

Cercetarea a fost realizată de o echipă de la Institutul Naţional de Sănătate Mintală din India şi spune că scrollingul, această tehnica de succes a reţelelor sociale de a ne capta atenţia, adesea ne poate face să pierdem capacitatea de a ne concentra şi chiar ne poate afecta procesele cognitive.

După o sesiune de scrolling în neştire, moment în care tragem de pagină ca să se reîncarce cu un conţinut la care ne aşteptăm să fie mai interesant, psihologii spun că ne ia cel puţin 23 de minute pentru a recăpata concentrarea. În aceeaşi direcţie şi publicaţia The Guardian a lansat o campanie ,,Reclaim your Brain”.

Medicii din India propun să ai nişte pauze concepute ca şi cum ar fi nişte semne de carte. Să alegi nişte momente în care să decizi sa închizi aplicaţia şi să încetezi scrolling-ul. Să ieşi mai des din casă pentru a avea conversaţii reale cu cei din jur.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici