Site-uri de memoriale, afaceri care scot bani din doliu

Site-urile de memoriale online, o afacere prin care memoria celor decedaţi este onorată contra cost, au apărut acum şi pe piaţa din România, cu tot scenariul necesar, mergând de la lumânări şi flori virtuale până la discounturi şi promoţii.

Urmărește
157 afișări
Imaginea articolului Site-uri de memoriale, afaceri care scot bani din doliu

Site-uri de memoriale, afaceri care scot bani din doliu (Imagine: Cristi Vatavu/Mediafax Foto)

Dacă internetul a fost privit până acum ca un spaţiu în care ideile de afaceri pot creşte în popularitate fără ca în mod necesar să aducă imediat şi profit, mecanismele de capitalizare a potenţialului spaţiului online fiind încă în fază incipientă, nu la fel este şi cazul site-urilor de comemorare.

O astfel de afacere a fost lansată acum şi la noi prin apariţia InMemoriu.com, poziţionat ca site-ul care "împiedică uitarea celor dragi" şi unde clienţii pot posta biografia şi fotografii ale persoanei căreia vor să-i aducă un omagiu, pot aprinde lumânări virtuale şi trimite flori.

Tariful pentru un an la site-ul de memoriale online este de 20 de euro, iar cel permanent este de 45 de euro. Nu lipsesc nici promoţiile de lansare, primele 200 de memoriale fiind gratuite, şi nici îndemnurile de tip «uşor şi folositor»: "simplu, în 3 paşi şi 2 minute!".

Florile virtuale pot fi alese în funcţie de preferinţe, costă 0.97 de euro bucata şi după achiziţie "apar instantaneu lângă poza decedatului, unde vor fi vizibile timp de 14 zile", potrivit site-ului de memoriale.

Potrivit reprezentanţilor companiei, afacerea a fost lansată la începutul acestui an, dar este deocamdată privită cu reticienţă de public.

"Unele persoane au reacţionat chiar agresiv la iniţiativele noastre de promovare, pentru că au confundat ideea noastră cu ceva religios. Am fost întrebaţi dacă sunt adventişti sau reprezentanţi ai unor secte", a spus Natalia Aron, manager In Memoriam.

Întrebată de ce fiecare serviciu este taxat, dacă scopul declarat al proiectului este de a oferi sprijin persoanelor care au pierdut pe cineva drag, reprezentanta companiei a răspuns: "Noi nu suntem o fundaţie non-profit. Este o afacere pornită dintr-o idee de suflet la care ţinem".

Astfel de site-uri de memoriale online nu sunt o noutate în plan internaţional, majoritatea fiind construite ca un set de instrumente care îi ajută pe utilizatori să creeze un website în memoria unei persoane decedate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici