Numărul utilizatorilor premium, adică abonaţii care plătesc pentru serviciu oferit, a urcat cu 29% în ultimul an, la 129 de milioane de persoane. Pe fondul rezultatelor, acţiunile companiei au scăzut cu 4,74% la bursa de la New York.
Veniturile totale în trimestrul patru s-a cifrat la 1,85 miliarde de euro, în creştere cu 24%, în timp ce veniturile generate de abonaţi au urcat într-un ritm similar, la 1,6 miliarde de euro.
Publicitatea a generat 217 milioane de euro în trimestrul patru din 2019, un avans de 23%.
Pe partea utilizatorilor premium, veniturile generate per abonat (ARPU – average revenue per user) a fost de 4,65 euro, în scădere cu 5%, evoluţie negativă pusă pe seama extinderii perioadei de probă pentru utilizatorii noi.
Un alt detaliu notabil din rezultatele Spotify este evoluţia numărului de podcast-uri oferite, care a ajuns la 700.000 de titluri şi produse de acest tip la finalul anului. Totodată, consumul orar de podcast-uri a urcat cu 200% în ultimul an.
În acelaşi timp, un element negativ este faptul că cheltuielile operaţionale au crescut cu 80% în trimestrul patru din anul trecut, la 551 milioane de euro.
Compania a mai anunţat că se aşteaptă la circa 328-348 de milioane de utilizatori activi la finalul lui 2020 şi la aproximativ 126-131 milioane de abonaţi premium. Veniturile pe acest an sunt estimate la o sumă între 1,71 miliarde de euro şi 1,91 milioane de euro.