Această mişcare arată că cronicile scrise de critici şi studiile realizate înainte de lansarea unui film au fost detronate de puterea în creştere a cinefilului obişnuit, fapt validat de interesul tot mai mare acordat de producătorii de la Hollywood platformelor de socializare Twitter şi Facebook.
Directorii studiourilor de film cred că este tot mai important să monitorizeze reacţiile spontane ale oamenilor obişnuiţi la noile oferte de film şi, de aceea, tot mai multe companii utilizează instrumente de monitorizare şi analiză pentru activitatea de pe site-urile de socializare.
În trecut, studiourile de film se bazau pe focus grupuri, chestionare de audienţă şi impresiile criticilor de film pentru a anticipa performanţa de box office a unul film, în timp ce, în prezent, comentariile favorabile sau defavorabil de pe Twitter pot influenţa soarta unui film.
„Acum afli mult mai repede ce crede publicul general”, a spus Pete Blackshaw, vicepreşedinte al Nielsen Online. „Dacă ştii că filmul nu e prea apreciat, poţi să te gestionezi mai eficient şi să alegi să nu investeşti în acţiuni de marketing, ci în lansarea pe DVD”, a adăugat el.
Într-un studiu publicat recent, firma de cercetare media Interpret a arătat că 74% dintre utilizatorii Twitter au văzut un film în cinematograf în ultimele şase luni, comparativ cu 60% din publicul general. În plus, cercetarea a indicat că 73% dintre cinefili au profile pe site-urile reţelelor de socializare.