Studiu: Cele mai fericite momente din viaţă sunt precedate de teamă

Spectrul trăirilor umane este unul complex şi dinamic, iar cele mai fericite momente sunt însoţite de teamă pentru doi din trei români, arată un studiu recent realizat de Reveal Marketing Research.

Urmărește
936 afișări
Imaginea articolului Studiu: Cele mai fericite momente din viaţă sunt precedate de teamă

Studiu: Cele mai fericite momente din viaţă sunt precedate de teamă

Spre exemplu, arată studiul, aproape 8 din 10 români consideră că venirea pe lume a unui copil reprezintă principalul moment de împlinire în viaţă, fiind totodată o experienţă care, pentru 61% dintre români, e precedată de un nivel ridicat sau foarte ridicat de teamă.

Venirea pe lume a copilului/ a copiilor este urmată în topul principalelor experienţe de viaţă care fac inima românilor să bată mai tare de căsătorie (37%) şi absolvirea facultăţii sau a masterului (33%), precum şi de schimbarea locului de muncă (28%) şi de cultivarea unui nou hobby sau a unei noi pasiuni (27%).

Achiziţia unor bunuri materiale, precum o locuinţă nouă (22%) sau un autoturism (17%), deşi generează bucurie, sunt menţionate de către românii respondenţi la finalul clasamentului, confirmând astfel că experienţele non-materiale aduc un sentiment mai mare de împlinire.

Fiecare nouă etapă a vieţii vine cu o doză mare de imprevizibil, care generează de cele mai multe ori sentimente de teamă. Astfel, schimbarea jobului aduce un sentiment de frică sau chiar anxietate pentru jumătate dintre români, în timp ce absolvirea şcolii este precedată de sentimente puternice de teamă pentru 47% dintre respondenţi. Alţi 44% dintre români asociază teama cu achiziţia unei locuinţe, în timp ce 40% au un sentiment de teamă când vine vorba despre căsătorie.

4 din 10 români consideră că teama este un semn că trebuie să se pregătească mai bine pentru viitor. Fie că este vorba de venirea pe lume a unui copil sau de o achiziţie imobiliară, teama resimţită odată cu aceste experienţe este considerată a fi una pozitivă pentru 37% dintre români, deoarece îi ajută să ia măsuri pentru o pregătire cât mai bună şi un nivel crescut de grijă. Alţi 63% consideră că teama este şi un puternic factor de motivaţie, mai ales în contexte precum căsătoria, schimbarea jobului sau găsirea unei noi pasiuni.

Pentru 33% dintre români, sănătatea proprie şi bunăstarea copilului sau a copiilor sunt prioritare. 27% îşi menţionează partenerul sau partenera în vârful listei de priorităţi, 7% părinţii şi doar 3%, respectiv 2% cariera şi cultivarea pasiunilor. Bunurile materiale nu sunt, conform studiului realizat pentru Allianz Ţiriac, printre priorităţi, doar 2% plasând locuinţa pe prima poziţie şi 1% alte bunuri aflate în proprietate.

Cu toate acestea, locuinţa şi cariera sunt printre primele lucruri de care românii consideră că trebuie să aibă grijă în mod direct, acestea fiind menţionate înaintea partenerului/partenerei, respectiv a copiilor şi părinţilor.

Totodată, studiul arată că grija se materializează în special prin precauţie şi prin sprijin acordat oricând este nevoie, urmate de produsele care oferă confort şi siguranţă. Cu toate acestea, doar 36% dintre români sunt total de acord că asigurarea de viaţă este un mod de a avea grijă, în timp ce 33% dintre aceştia sunt parţial de acord. Aproximativ jumătate pot numi cel puţin un produs de asigurare de viaţă – cele mai cunoscute fiind asigurarea de viaţă cu beneficii pentru copii şi pachetele cu economisire sau cu protecţie financiară.

Studiul a fost realizat de către Reveal Marketing Research pentru Allianz-Ţiriac Asigurări, pe un eşantion reprezentativ de 603 respondenţi, din mediul urban, cu educaţie şi venit peste medie şi cu vârsta între 30 şi 50 de ani.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici