Studiu inedit: bananele „triste şi singure" se vând mai bine în supermarketuri

Oamenii sunt mai înclinaţi să cumpere banane individuale atunci când acestea sunt prezentate ca fiind „triste şi singure", arată un experiment făcut de cercetătorii Universităţii din Bath.

Urmărește
128 afișări
Imaginea articolului Studiu inedit: bananele „triste şi singure" se vând mai bine în supermarketuri

Studiu inedit: bananele „triste şi singure" se vând mai bine în supermarketuri

Studiul, desfăşurat într-un important lanţ de supermarketuri din Germania, demonstrează că un simplu mesaj empatic poate creşte semnificativ vânzările fructelor rămase singure pe raft.

Cercetătorii au plasat trei tipuri diferite de mesaje lângă bananele individuale: unul neutru, care le prezenta simplu ca fiind „singure", unul „fericit" şi unul „trist", însoţit de imaginea unei banane şi mesajul „suntem singure, triste şi vrem să fim şi noi cumpărate".

Rezultatele au fost surprinzătoare: vânzările bananelor simple au crescut cu 58% în cazul mesajului „trist", comparativ cu doar 5,4% în cazul mesajului „vesel".

„Este o modalitate simplă, ieftină şi eficientă de a reduce risipa alimentară", explică dr. Lisa Eckmann de la Bath Retail Lab. Ea subliniază că bananele individuale reprezintă una dintre cele mai mari surse de risipă alimentară în supermarketuri şi au un impact semnificativ asupra mediului.

Charles Spence, psiholog experimental la Universitatea din Oxford, oferă o explicaţie pentru acest fenomen: „Un număr tot mai mare de persoane trăiesc şi mănâncă singure. Când văd o banană singură şi li se spune că şi ea este singură, se creează o conexiune emoţională care îi determină să o cumpere".

Studiul, intitulat „Expresiile triste antropomorfe reduc risipa de alimente imperfecte «unice»", a analizat comportamentul a 3.810 clienţi pe parcursul a 192 de ore şi a fost publicat în revista Psychology & Marketing.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici