Studiu: Şoferii de SUV-uri şi camionete sunt mai susceptibili de a ucide pietoni

  • Studiul IIHS arată că vehiculele SUV şi camionetele cu forme pătrate şi înălţimi mari sunt cu 45% mai susceptibile să provoace decesul unui pieton în cazul unui impact, punând în evidenţă riscurile asociate acestui tip de design.
  • În încercarea de a îmbunătăţi siguranţa pietonilor, IIHS recomandă producătorilor auto să reducă înălţimea capotelor şi să ajusteze unghiul grilei şi al capotei pentru a crea un profil mai îngust, subliniind necesitatea ca aceste modificări să fie luate în considerare în procesul de proiectare a vehiculelor.
Urmărește
259 afișări
Imaginea articolului Studiu: Şoferii de SUV-uri şi camionete sunt mai susceptibili de a ucide pietoni

Studiu: şoferii de SUV-uri şi camionete sunt mai susceptibili de a ucide pietoni

Un nou studiu al Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) a dezvăluit că şoferii de SUV-uri şi camionete cu forme pătrate sunt mai predispuşi să provoace accidente mortale cu pietoni. Cercetătorii au analizat aproape 18.000 de incidente în care vehiculele au lovit pietoni şi au descoperit că vehiculele cu zone de grilă cu o înălţime de aproximativ 100 cm sau mai mult sunt cu 45% mai susceptibile să omoare un pieton pe care îl lovesc, scrie CNN.

Au fost subliniate chestiuni legate de înălţimea capotei şi designul frontal, evidenţiindu-se că până şi SUV-urile compacte, precum Jeep Renegade, pot prezenta riscuri mari pentru pietoni, având capotele pătrate. În general, vehiculele cu forme frontale pătrate, chiar şi când nu sunt foarte înalte, sunt cu aproximativ 26% mai susceptibile să provoace decesul unui pieton, conform IIHS.

De la începutul anului 2009, decesele pietonale au crescut cu peste 80%, iar în 2021, aproape 7.400 de persoane au fost lovite şi ucise de vehicule. Pe lângă factori precum viteza şi proiectarea proastă a drumului, experţii în siguranţă au evidenţiat şi creşterea popularităţii SUV-urilor şi a camionetelor mari ca o contribuţie la această problemă.

Inginerii au afirmat că designul agresiv al capotei, fără beneficii funcţionale, poate fi redus pentru a face vehiculele mai sigure pentru pietoni. IIHS a sugerat că scăderea înălţimii capotei şi a unghiului de înclinare a grilei şi a capotei ar crea un profil mai îngust, reducând astfel riscul de deces sau rănire gravă a pietonilor.

Vehiculele cu capote cu înălţimi de peste 90 de cm, în special cele cu capote care nu se înclină uşor în jos, au fost identificate ca fiind mai susceptibile să cauzeze leziuni severe la nivelul capului, toracelui şi şoldului. Studiul IIHS a arătat că pietonii mai scunzi sunt deosebit de expuşi acestor riscuri.

Deşi modelele frontale deosebit de înalte şi pătrate au devenit populare printre camionetele de dimensiuni mari, designul agresiv nu are nicio funcţie.

Deşi unele vehicule sunt dotate cu sisteme de frânare automate cu detecţie a pietonilor, IIHS a subliniat importanţa includerii acestor tehnologii şi a cerut producătorilor auto să ia în considerare siguranţa pietonilor în proiectarea vehiculelor. Instituţia a subliniat că, în pofida eforturilor producătorilor de a îmbunătăţi siguranţa pietonilor, vehiculele din flota auto americană în creştere sunt un factor semnificativ în evoluţia accidentelor mortale cu pietoni.

Alliance for Automotive Innovation, un grup din industria auto care reprezintă mulţi dintre marii producători de automobile din SUA, a afirmat într-o declaraţie că membrii săi au făcut "investiţii semnificative" pentru a îmbunătăţi siguranţa pietonilor.

Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi a propus, de asemenea, adăugarea testelor de siguranţă pentru pietoni la testele de impact şi la alte măsuri de siguranţă pentru vehiculele noi.

Dar producătorii de automobile ar trebui să ia în considerare şi siguranţa pietonilor în proiectarea vehiculelor lor, a declarat David Harkey, preşedintele IIHS, într-o declaraţie.

În septembrie, europarlamentarul francez Karima Delli a venit cu propunerea de a introduce un nou permis de conducere pentru SUV-uri, B+, aceste autoturisme fiind o ţintă a militanţilor pentru climă din cauza poluării şi a celor care militează pentru siguranţă rutieră din cauza pericolului pe care îl reprezintă pentru pietoni şi biciclişti.
 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici