Tarantino dă în judecată compania media care a permis accesul la cel mai recent scenariu al său

Quentin Tarantino a acţionat luni în instanţă compania media Gawker, la un tribunal din Los Angeles, pentru încălcarea legilor de copy-right, după ce pe site-ul instituţiei a apărut un link de pe care putea fi descărcat scenariul celui mai recent film al său, "The Hateful Eight".

Urmărește
130 afișări
Imaginea articolului Tarantino dă în judecată compania media care a permis accesul la cel mai recent scenariu al său

Quentin Tarantino (Imagine: Arhiva Mediafax Foto / AFP)

Pe de altă parte, John Cook, editorul companiei Gawker, a negat luni acuzaţiile de încălcare a drepturilor de autor, într-un anunţ apărut pe site, afirmând că Gawker nu a publicat scenariul de 146 de pagini al celui mai recent western al lui Tarantino, ci doar a distribuit un link către un site de pe care se putea descărca materialul respectiv.

În documentele supuse instanţei, scenaristul şi regizorul Quentin Tarantino susţine că Gawker Media a promovat şi răspândit copii neatorizate ale scenariului, care a ajuns fără permisiunea sa în domeniul public, şi cere despăgubiri de un milion de dolari pentru ambele plângeri de încălcare a drepturilor de autor.

În procesul intentat de Tarantino figurează şi site-ul AnonFiles.com, către care trimitea linkul companiei Gawker, şi de pe care se poate descărca scenariul. În acest sens, John Cook a afirmat că Gawker nu are nicio legătură cu scurgerea scenariului pe internet, adăugând că nu ştie cine a descărcat acest document pe AnonFiles.com.

AnonFiles.com permite utilizatorilor să încarce şi să descarce în reţea fişiere, păstrându-şi anonimatul, iar termenii şi condiţiile site-ului prevăd că utilizatorii pot răspunde în faţa legii pentru materialele ilegale, care încalcă drepturile de autor, iar fişierele ilegale vor fi şterse.

Quentin Tarantino a descoperit că o copie a celui mai recent scenariu al său a ajuns în domeniul public pe 21 ianuarie, iar acest fapt l-a determinat să renunţe la proiectul transpunerii sale într-un film. Tarantino, în vârstă de 50 de ani, a precizat că plănuieşte să publice o carte pe baza scenariului şi să reconsidere ideea realizării unui film abia peste câţiva ani.

Într-un interviu de săptămâna trecută pentru site-ul deadline.com, Tarantino a spus că a dat scenariul doar unui număr de şase persoane şi că se simte "foarte deprimat" din cauza acestei întâmplări.

Quentin Tarantino a dezvăluit în toamna anului 2013, în emisiunea de televiziune "The Tonight Show" prezentată de Jay Leno, că noul său film va fi un western.

Ulterior, acesta a anunţat că filmul urma să se intituleze "The Hateful Eight" - probabil o aluzie la westernul "Magnificii şapte/ The Magnificent Seven", regizat de John Sturges în 1960.

Cel mai recent film al regizorului, care i-a adus al doilea premiul Oscar pentru scenariu original din carieră, în 2013, este westernul "Django dezlănţuit/ Django Unchained", acesta fiind cel mai mare succes de box office din filmografia lui Tarantino, cu încasări de 425 de milioane de dolari în toată lumea. Quentin Tarantino a mai câştigat un Oscar pentru scenariu cu filmul "Pulp Fiction", din 1994.

Câştigător al trofeului Palme d'Or de la Cannes cu filmul "Pulp Fiction" din 1994 şi a două premii Oscar pentru scenariile filmelor "Pulp fiction" şi "Django Unchained", Quentin Tarantino a fost pe rând regizor, scenarist, producător şi chiar actor în filmele sale. Deşi este acuzat de critici că trivializează violenţa, opera sa cinematografică nu a încetat să entuziasmeze publicul, iar peliculele sale "Profesioniştii crimei/ Reservoir Dogs", "Pulp Fiction", "Jackie Brown", cele două filme din seria "Kill Bill", "Maşina morţii/ Death Proof", "Ticăloşi fără glorie/ Inglorious Basterds" şi "Django dezlănţuit/ Django Unchained" au devenit filme de referinţă ale cinematografiei mondiale.

Gawker Media este o companie media online, cu sediul la New York, înfiinţată şi deţinută de Nick Denton. Aceasta este considerată una dintre cele mai vizibile şi de succes companii media care activează în domeniul blogurilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici