Tesla, cunoscută pentru vehiculele sale electrice inovatoare, se confruntă cu o atenţie sporită pe măsură ce documente dezvăluie că compania ar fi dat vina pe şoferi pentru problemele cu piese pe care le cunoştea de mult timp ca fiind defecte. Rapoartele indică incidente precum căderea roţilor de la maşini la viteze mari, prăbuşirea suspensiilor la vehicule, cu puţin timp de la achiziţie, şi ruperea axelor sub accelerare. Cu toate că zeci de mii de clienţi au raportat defecţiuni premature ale suspensiilor sau părţi ale sistemului de direcţie, Tesla ar fi căutat să atribuie aceste probleme ”abuzului vehiculului”. Documentele sugerează că Tesla ştia de problemele cronice şi eşecuri în vehiculele sale, de cel puţin şapte ani, informează Reuters.
Un caz evidenţiat în raport implică un posesor de Tesla Model Y din 2023 care a experimentat prăbuşirea suspensiei frontale din dreapta la doar o zi după achiziţionarea vehiculului. Reparaţia complexă a costat peste 14.000 de dolari, iar Tesla a refuzat să acopere cheltuielile, atribuind incidentul unei ”deteriorări anterioare” a suspensiei. Documentele, din perioada 2016-2022, includ rapoarte de reparaţii, analize şi memorandumuri trimise tehnicienilor, dezvăluind că inginerii Tesla au recunoscut intern ”defecte” şi ”eşecuri” ale pieselor, dar nu au dezvăluit aceste informaţii consumatorilor şi autorităţilor de reglementare.
Problemele implică în principal conexiuni de suspensie low-tech, cum ar fi braţele de control, legăturile şi jumătăţile de ax, componente critice responsabile de conectare a axului şi roţilor unui automobil la caroserie şi la mecanismul de direcţie. Documentele indică faptul că Tesla a avut probleme cu piese precum ”aft link”, care a înregistrat numeroase eşecuri în China între 2016 şi 2020. Cu toate acestea, Tesla a amânat o rechemare timp de patru ani până când autorităţile chineze au insistat asupra acesteia. Răspunsul companiei la problemele similare din Statele Unite a implicat acuzarea şoferilor de abuz.
Tesla este acuzată că minimizează problemele de siguranţă şi respinge plângerile clienţilor referitoare la diverse piese, inclusiv casete de direcţie şi jumătăţi de ax. Compania a fost confruntată cu procese în legătură cu presupusele defecte ale sistemelor de suspensie şi direcţie, iar documentele sugerează o abordare de a nega responsabilitatea, de a acuza clienţii şi de a încerca să transfere costurile de reparaţii.
Această anchetă ridică întrebări cu privire la transparenţa Tesla în ceea ce priveşte problemele de siguranţă, în special în condiţiile în care CEO-ul companiei, Elon Musk, a subliniat calitatea superioară a vehiculelor Tesla. Documentele indică o discrepanţă între cunoştinţele interne ale Tesla cu privire la eşecurile cronice ale pieselor şi declaraţiile publice ale companiei. Pe măsură ce autorităţile de reglementare investighează aceste afirmaţii, modul în care Tesla gestionează problemele de siguranţă şi tratamentul clienţilor care se confruntă cu reparaţii costisitoare, atrage o atenţie tot mai mare.