În mai multe oraşe din Ungaria pot fi întâlnite pe stradă panouri publicitare care promovează valorile „familie tradiţionale” şi promit suport financiar soţilor tineri care sunt pregătiţi să devină părinţi, relatează The Guardian.
„Cuplurile tinere căsătorite primesc sprijin în timp ce aşteaptă un copil”, scrie pe afişul publicitar ilustrat cu doi tineri îmbrăţişaţi.
Perspicace, utilizatorii de pe reţelele de socializare din Ungaria au sesizat însă un detaliu frapant legat de cuplul „idilic”: cei doi tineri sunt nimeni alţii decât protagoniştii unui celebru meme – cel al „iubitului distras” – folosit în diverse butade pe tema infidelităţii.
The happy couple gracing the Hungarian government’s campaign advertising its new family policy is already famous on the internet…and not for being madly in love. pic.twitter.com/wBljm6eiF7
— Valerie Hopkins (@VALERIEin140) March 13, 2019
Fotografia care a devenit virală pe internet în ultimii ani aparţine colecţiei de stock a unui fotograf din Barcelona, Antonio Guillem.
Anti-Juncker billboards are being replaced with advertisements of the Hungarian government’s „family protection action plan”.
But this new campaign seems to be designed by some less Internet-savvy people. OMG.
Source:https://t.co/GOT74WCHqx pic.twitter.com/aGXHeUD68l
— Szabolcs Panyi (@panyiszabolcs) March 13, 2019
Şeful Executivului de la Budapesta, Viktor Orban, a declarat în campania electorală că în actualul său mandat, cel de-al treilea, va fi orientat spre rezolvarea problemelor demografice cu care se confruntă în prezent Ungaria.
În februarie, guvernanţii ungari au anunţat că femeile care au trei sau patru copii vor beneficia de o scutire pe viaţă de plata impozitului pe venit.