Trei zile de muzică la Vama Veche. Folk You! - Florian Pittis, în topul celor mai populare festivaluri din România

Folk You! - Florian Pittis, un festival muzical înfiinţat în urmă cu 15 ani şi care, anul acesta, are loc de vineri până duminică în Vama Veche, se numără printre cele mai populare evenimente de profil din România, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Urmărește
2296 afișări
Imaginea articolului Trei zile de muzică la Vama Veche. Folk You! - Florian Pittis, în topul celor mai populare festivaluri din România

Folk You! - Florian Pittis, în topul celor mai populare festivaluri muzicale din România

Cea de-a XIV-a ediţie a Smart Festivalului Folk You! Florian Pittiş de la Vama Veche, organizat de Mişcarea de Rezistenţă, va avea loc de vineri până duminică şi aduce în faţa publicului artişti precum Maria Gheorghiu, Nicu Alifantis, Mircea Rusu Band, Taxi, Firma, byron, Mircea Baniciu Band, Cristi Minculescu, Walter & Boro, Alex Calancea şi Lupii şi Celelalte Cuvinte.

"Pornit sub auspiciul: «N-am venit să cerem, am venit să dăm», Folk you! - Florian Pittis nu are parte de resurse financiare comparabile cu ale celorlalte festivaluri organizate în România, dar se bucură de cea mai importantă dintre ele: dragostea şi statornicia publicului", se arată în comunicat.

Într-un studiu sociologic realizat Starcom, privind profilul participanţilor la cele mai importante evenimente muzicale care au loc în România, Folk You! se află pe locul al optulea din punct de vedere al notorietăţii, cu toate că, spre deosebire de celelalte festivaluri, nu s-au investit sume impresionante în marketing şi PR, organizatorii preferând să aloce aceşti bani evenimentului în sine, oferindu-l gratuit spectatorilor.

Performanţa realizată de Folk you! în privinţa notorietăţii sale este comparabilă cu cea a marilor festivaluri din România - Neversea, Untold etc. -, remarcabil fiind însă faptul că este realizat cu un buget de câteva zeci de ori mai mic.

În studiul realizat de Starcom România, datele sunt analizate strict din punctul de vedere al consumatorului de eveniment, fiind luate în caldul vârsta preponderentă a participanţilor, venitul, statutul marital, nivelul de notorietate al respectivului eveniment şi alte aspecte. Starcom a analizat toate aceste segmente fără a ţine cont de genul de muzică din cadrul respectivelor manifestări.

Astfel, la Folk You - Florian Pittis, publicul acoperă toate vârstele, predominante fiind categoriile 25 - 34 ani (26%) şi 45 - 55 ani (28%), cu un venit peste medie, câştigurile fiind situate între 4.000 - 5.000 de lei lunar.

58% dintre spectatori vin cu copiii la concerte, iar majoritatea participanţilor au studii superioare (51%). Cei mai mulţi dintre cei prezenţi sunt căsătoriţi (63%).

Argumentele hotărâtoare care îi determină pe spectatorii Folk You să vină la eveniment sunt numele artiştilor care concertează (88%), iar doar 47% dintre ei ţin cont de distanţa la care se află de mare. 62% dintre spectatorii Folk You! vin cu maşina, iar unii dintre ei participă doar o zi, astfel încât nu au nevoie de cazare în localitate.

Folk you! are parte de publicul său fidel, în creştere, care se interesează de data la care are loc festivalul, deoarece, de 15 ani, şi-a cultivat tradiţia participării la festival.

Potrivit rezultatelor aceluiaşi studiu, pe primul loc în topul celor mai populare festivaluri în rândul populaţiei urbane se află Untold de la Cluj-Napoca (92%) şi Neversea de la Constanţa (87%), nouă din 10 români declarând că au auzit de aceste evenimente.

În clasament urmează Electric Castle, organizat la Castelul Bánffy din comuna Bonţida, judeţul Cluj (79%), iar de Summer Well şi de Festivalul Internaţional "George Enescu" au auzit şase din 10 români.

Din punct de vedere al participării la festivaluri, primele trei poziţii sunt ocupate de aceleaşi manifestări, Untold, Neversea şi Electric Castle.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici