Trupa U2 îşi va lansa noul album în martie 2009

U2 a anunţat că viitorul material discografic al trupei se numeşte "No Line On The Horizon" şi va fi lansat la începutul lunii martie 2009, a anunţat casa de discuri a celebrului grup irlandez.

Urmărește
10 afișări
Imaginea articolului Trupa U2 îşi va lansa noul album în martie 2009

Trupa U2 îşi va lansa noul album în martie 2009

Cel de-al 12-lea album de studio al U2 era aşteptat să apară pe piaţă la sfârşitul acestui an, dar trupa a anunţat în septembrie că va amâna lansarea lui, pentru că doreşte să mai compună câteva piese. Înregistrările au avut loc în Maroc, Dublin, New York şi Londra.

Casa Interscope Records va lansa albumul "No Line On The Horizon" pe 1 martie în Statele Unite şi pe 2 martie în întreaga lume.

Acest album urmează celui intitulat "How To Dismantle An Atomic Bomb", care a fost lansat la sfârşitul anului 2004 şi care s-a vândut în peste nouă milioane de exemplare în lumea întreagă, potrivit informaţiilor oferite de Interscope. Totodată, acesta a fost al doilea material al trupei U2 premiat cu Grammy la categoria "albumul anului", după "The Joshua Tree", în 1987.

Piesele pentru noul album au fost produse de mai vechii colaboratori ai trupei irlandeze, Brian Eno şi Daniel Lanois. Trupa U2 a decis să renunţe la includerea pe acest material discografic a pieselor înregistrate în 2006 alături de producătorul Rick Rubin, cel care a asigurat revenirea pe scena muzicală a lui Johnny Cash.

Trupa irlandeză nu a anunţat, deocamdată, dacă va organiza un turneu mondial de promovare. Precedentul turneu mondial al trupei, "Vertigo", pentru promovarea albumului "How To Dismantle An Atomic Bomb", s-a desfăşurat între martie 2005 şi decembrie 2006.

Trupa U2 este manageriată de compania Live Nation, organizatoare de concerte şi alte evenimente artistice, care anunţase, joi, că a răscumpărat acţiunile trupei U2 din cadrul companiei, pentru suma de 25 de milioane de dolari, cu 19 milioane de dolari mai mult decât valoarea lor actuală de pe piaţă.

Interscope aparţine de grupul Vivendi SA, parte a Universal Music Group.

Trupa rock U2, formată din Bono (voce şi chitară), The Edge (chitară, clape şi voce), Adam Clayton (chitară bas) şi Larry Mullen Jr. (tobe şi percuţie), a fost fondată în 1976, când membrii acesteia erau încă adolescenţi fără cunoştinţe aprofundate de muzică. Însă, până la mijlocul anilor '80, trupa a căpătat notorietate la nivel internaţional, remarcată fiind pentru sound-ul său intens şi profund, pentru vocea plină de pasiune a lui Bono şi interpretarea la chitară a lui The Edge. Succesul de care s-au bucurat ca trupă live a fost chiar mai mare decât cel obţinut de pe urma albumelor vândute, până ce discul din 1987, "The Joshua Tree", a ridicat statutul formaţiei de la "eroi la superstaruri", după cum a apreciat revista Rolling Stone.

U2 s-a adaptat mai apoi şi revoluţiilor dance şi alternative din muzică, reinventându-se cu albumul "Achtung Baby", din 1991, acompaniat de turneul Zoo TV. Experimente similare au continuat de-a lungul anilor '90. Începând cu 2000, U2 a adoptat un sound ceva mai tradiţional, care reuşeşte, însă, să păstreze influenţele explorărilor lor muzicale.

De-a lungul timpului, trupa a vândut mai bine de 170 de milioane de albume în întreaga lume şi a câştigat mai multe premii Grammy, decât oricare altă trupă (22 în total). În 2005, formaţia a fost inclusă în Rock and Roll Hall of Fame. Revista Rolling Stone a situat-o pe poziţia 22 în topul celor mai buni artişti ai tuturor timpurilor. De-a lungul carierei, ca trupă, dar şi ca solişti, membrii U2 s-au implicat în lupta pentru apărarea drepturilor omului şi s-au alăturat campaniilor unor organizaţii umanitare, precum Amnesty International, sau au lansat, la rândul lor, acţiuni de acelaşi gen - ONE Campaign, DATA (Debt, AIDS, Trade in Africa) etc.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici