Un tablou TERIFIANT, găsit prăfuit într-un pod, s-ar putea vinde pentru 171 milioane de dolari | FOTO

În 2014, licitatorul francez Marc Labarbe a primit un telefon de la un vechi prieten. În podul casei acestuia din Toulouse se ascundea o descoperire surprinzătoare: un tablou, acoperit de praf şi pătat de „trecerea timpului”, care semăna cu ceva de valoare, relatează CNN.

Urmărește
4192 afișări
Imaginea articolului Un tablou TERIFIANT, găsit prăfuit într-un pod, s-ar putea vinde pentru 171 milioane de dolari | FOTO

Un tablou înfiorător, găsit într-un pod prăfuit s-ar putea vinde pentru 171 milioane de dolari

Labarbe s-a apropiat cu grijă de tablou, curăţându-l cu vată de bumbac şi apă. La scurt timp a trimis o poză unui colecţionar de artă, Eric Turquin, aflat în Paris, iar apoi a aşteptat.

Cinci ani mai târziu, Turquin a identificat tabloul ca fiind opera pierdută a maestrului Italian Caravaggio, „Judith şi Holofernes”, despre care se presupune că a fost pictată în 1607. În cadrul unei conferinţe de presă, galeria de artă Colnaghi, din Londra, a anunţat că pe 27 iunie tabloul va fi scos la licitaţie. Suma pentru care fi vândută opera de artă ar putea ajunge la 171 milioane de dolari.

„Este cel mai grozav tablou pe care l-am găsit vreodată”, spune Turquin. „Este foarte violent, aproape insuportabil. Totuşi, Caravaggio este un artist care aduce poveştile la viaţă”, continuă acesta.

Povestea la care se referă Turquin este „Cartea Iuditei”, găsită în versiunea catolică şi ortodoxă a Testamentului Vechi. Iudita era o văduvă din oraşul Bethulia, aflat sub asediul armatei siriene, condus[ de generalul Olofern. Pentru a-şi salva oraşul, văduva l-a sedus pe general în cortul său înainte să-l decapiteze. Această scenă este descrisă de Caravaggio în tablou.

Potrivit spuselor lui Turquin, tabloul are o istorie complicată. A fost creat de Caravaggio după ce artistul a fugit din Roma, fiind acuzat de crimă. Creaţia sa reflectă o schimbare în stilul dezvoltat de artist în timpul exilului său în Napoli. „Caravaggio devenea mai întunecat, mai sombru spre sfârşitul vieţii sale. Artistul a devenit mult mai extrem”, spune Turquin.

Patru documente susţin provenienţa tabloului: două scrisori datate în 1607, adresate Ducelui de Mantova, precum şi testamentul unui comerciant de artă din 1617 numit Louis Finson. De asemenea, există şi un inventar al lui Abraham Vinck, asociatul lui Finson, scris în 1619.

După 1619, destinul tabloului devine din ce în ce mai tulbure, cu toate că, potrivit galeriei Colnaghi, ar fi putut fi expus în Antwerp, în anul 1689. „Nu ştim pe unde a umblat după aceea”, spune Turquin.

Marc Labarbe, licitatorul al cărui prieten a găsit tabloul, încă este uimit de apariţia operei. „Există doar 65 de astfel de tablouri în lume, iar noi l-am găsit pe al 66-lea”, spune acesta. „Este incredibil, dar este adevărat”, adaugă Labarbe.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici