Cu toate acestea, agenţia spaţială americană spune că va trebui să se ia în considerare o serie de factori înainte de a se lua o decizie de „start”.
„Nu-mi place să devansez datele„, a declarat directorul de zbor Charlie Blackwell-Thompson. „Aş vrea ca echipa să aibă posibilitatea de a merge să se uite la ele, pentru a vedea dacă sunt schimbări pe care trebuie să le facem la procedura noastră de încărcare, la calendarul nostru sau dacă suntem bine aşa cum suntem”.
Vehiculul înalt de 100 de metri se află pe rampa de lansare 39B de la Centrul Spaţial Kennedy din Florida.
Dacă va primi „undă verde pentru lansare” săptămâna viitoare, va încerca să trimită o capsulă, numită Orion, într-o călătorie de 37 de zile în jurul Lunii, care se va încheia cu o aterizare în Oceanul Pacific.
Ar fi o demonstraţie înainte ca astronauţii să urce la bordul SLS-Orion pentru o misiune repetată în 2024, potrivit
BBC.
Secvenţa face parte din programul Artemis al Nasa, care urmăreşte să readucă oamenii pe suprafaţa lunară după o absenţă de peste 50 de ani.
Agenţia spaţială americană a încercat să lanseze racheta SLS pe 29 august şi din nou pe 3 septembrie. Însă, în ambele ocazii, aceasta a fost afectată, printre altele, de scurgerea hidrogenului din conductele de alimentare.
Garniturile de etanşare deteriorate au trebuit să fie înlocuite şi apoi testate, acesta fiind scopul exerciţiului de miercuri.
Şi, deşi controlorii au observat din nou un comportament de scurgere, au reuşit să implementeze măsuri pentru a menţine pierderile în limite acceptabile.
Mai mult, controlorii au reuşit să alimenteze complet atât etapa de bază, cât şi etapa superioară a rachetei şi să le aducă în configuraţia pregătită pentru zbor. Aceasta a inclus pregătirea celor patru motoare mari de la baza rachetei, care trebuie să fie aduse la o temperatură de funcţionare extrem de scăzută.
Faptul că Nasa poate continua sau nu lansarea ar putea depinde de o chestiune care nu are legătură cu bateriile din sistemul de terminare a zborului (FTS) al rachetei.
FTS este o serie de explozibili care ar distruge vehiculul în cazul în care acesta ar devia de la curs în timpul ascensiunii.
Bateriile au fost certificate pentru o perioadă de timp care a expirat acum. Nasa consideră că bateriile sunt încă în stare bună şi depune eforturi pentru a obţine prelungirea certificării.
Dacă nu se poate, racheta va trebui să fie dusă înapoi în atelier pentru a fi resetată FTS, ceea ce va întârzia lansarea cu câteva săptămâni.
Şi, bineînţeles, chiar dacă toate obstacolele tehnice pot fi negociate, Nasa va trebui să fie mereu cu ochii pe vreme. Există sisteme de furtuni care se deplasează în jurul Golfului Mexic şi în Atlantic şi care s-ar putea dovedi problematice, în funcţie de modul în care vor evolua în cursul săptămânii viitoare.