Obiectivul jocului „Fii ca Putin” este creşterea VVP – care reprezintă atât termenul rusesc pentru Produsul Intern Brut, cât şi iniţialele premierului.
În joc, un personaj bidimensional se deplasează prin diferite locaţii, pentru a strânge bonus-uri, inimi şi medalii.
Mai mulţi analişti au afirmat că jocul se înscrie în apropiata campanie electorală pentru alegerile prezidenţiale, în timp ce alţii consideră că imaginea lui Vladimir Putin a devenit de mult timp parte a culturii populare.
„Nu sunt chiar sigur că astfel de lucruri sunt iniţiate în vreun fel de Putin sau de anturajul său. Imaginea sa a devenit probabil cu totul altceva decât Putin însuşi”, a afirmat analistul Aleksei Makarkin.
Surse guvernamentale au declarat că Executivul nu a fost anunţat despre intenţia producătorului de a folosi imaginea lui Putin într-un joc online.
Aleksei Kabakov, directorul companiei producătoare, Agency One, a declarat că jocul face parte dintr-o campanie de promovare a firmei. „Ne-a fost teamă că reacţiile vor fi proaste, dar cred că am făcut un joc plăcut. Ne gândeam la o lovitură de imagine pentru a ne promova agenţia (…) Şi imediat ne-am gândit la Vladimir Putin”, a adăugat el.
Imaginea premierului rus a mai fost folosită şi pentru promovarea unui magazin de pescuit, a unui mall, a unei agenţii de voiaj şi chiar pentru o marcă de gazon.