YouTube ar putea oferi utilizatorilor filme contra cost

Publicat: 03 09. 2009, 12:26
Actualizat: 06 11. 2012, 09:28

Dacă acest parteneriat se va concretiza, profilul YouTube se va schimba radical, site-ul atrăgând până în prezent o audienţă masivă printr-o colecţie eclectică de clipuri video care pot fi accesate gratuit şi generând venituri doar din publicitate. Prin noua ofertă, YouTube ar putea intra în competiţie directă cu servicii ca Netflix, Amazon sau Apple, care permit utilizatorilor să cumpere sau să închirieze filme online.

YouTube este în discuţii cu Lionsgate Entertainment, Sony şi Warner Brothers pentru a a pune la dispoziţia utilizatorilor filme noi.

Oficialii YouTube nu au vrut să comenteze informaţia dar au menţionat într-o declaraţie de presă că "speră să-şi extindă atât parteneriatul cu studiourile de film, cât şi oferta de conţinut".

YouTube domină categoric segmentul de video sharing online. În luna iulie, utilizatorii din Statele Unite au vizionat aproape nouă miliarde de clipuri pe site, de zece ori mai mult decât volumul vizionat pe platforma competitorului direct, Viacom, potrivit datelor furnizate de comScore.

În încercarea de a atrage furnizori profesionişti de conţinut pentru a obţine profit, YouTube a anunţat în luna aprilie încheierea unui parteneriat cu Universal Music pentru a lansa un site intitulat Vevo, care va conţine videoclipuri muzicale. Compania Sony Music s-a alăturat proiectului Vevo, care încearcă să repete succesul site-ului Hulu, produsul unui parteneriat între NBC, Fox şi Disney, care oferă gratuit emisiuni de televiziune şi filme.

În ultimele luni, directorii Google, care deţin YouTube, au anunţat că datorită unor iniţiative de atragere a advertiserilor legate de clipuri profesionale, compania va deveni profitabilă.

În trecut, Google a taxat utilizatorii care descărcau conţinut prin Google Video. Dar la un an după ce a achiziţionat YouTube, Google a eliminat serviciul contra cost.