Acest site, care provizoriu se numeşte "Vevo", potrivit unui articol publicat online miercuri seară, ar reprezenta "o reînnoire a eforturilor companiei Google (proprietarul YouTube) de a atrage conţinuturi de calitate" profesională, diferite de clipurile de amatori care formează baza afacerii.
"Nu se ştie încă" dacă YouTube este în negocieri şi cu alţi producători muzicali în afară de Universal Music Group, liderul mondial în domeniu, care figurează deja printre partenerii site-ului.
Wall Street Journal, care citează surse din interiorul companiilor, subliniază că negocierile ar putea dura câteva săptămâni, dar ar putea la fel de bine şi eşua, deşi Google nu ascunde faptul că doreşte să facă din YouTube un site profitabil.
În prezent, clipurile muzicale sunt printre cele mai populare înregistrări pe YouTube. Însă difuzarea lor pe site constituie o sursă de neînţelegeri cu anumiţi producători, precum Warner Music Group, care a decis, în decembrie, să retragă cântecele şi clipurile sale de pe site, în urma eşecului înregistrat de negocierile în ceea ce priveşte reînnoirea acordului de licenţă.
YouTube a înregistrat, pentru prima dată, în ianuarie, peste 100 de milioane de vizitatori, potrivit ComScore, însă popularitatea lui nu se traduce prin profit mare, astfel încât producătorii nu câştigă foarte mult din postarea clipurilor pe site.