YouTube, somat de Warner Music
Solicitarea Warner Music afectează sute de vidoclipuri pentru că se referă nu numai la artiştii care au contract cu această casă de discuri, ci şi la melodiile asupra cărora divizia Warner / Chappell deţine drepturile de autor.
Negocierile dintre Warner Music şi YouTube au eşuat deoarece Warner a solicitat o parte mai mare din veniturile înregistrate de YouTube de pe urma videoclipurilor. "Nu putem accepta condiţiile YouTube care nu recompensează corect valoarea artiştilor, compozitorilor şi a caselor de discuri", au declarat oficialii Warner, într-un comunicat.
Potrivit companiei de cercetare de piaţă comScore, YouTube a avut peste 100 de milioane de vizitatori numai în luna octombrie.
YouTube a depus eforturi considerabile pe parcursul lui 2008 pentru a încheia contracte pe termen lung cu diverse companii media şi case de discuri, după ce a pierdut mai multe procese privind încălcarea drepturilor de autor.
"În pofida eforturilor noastre constante, nu este întotdeauna posibil să obţine parteneriate potrivite cu măsurile noastre inovatoare. Uneori, dacă putem ajunge la o înţelegere, încercăm să fim parteneri de succes", se arată într-un comunicat al YouTube.
Până în prezent, YouTube a încheiat parteneriate cu diverse case de discuri printre care Universal Music Group, Sony Music Entertainment şi EMI Music.