- Home
- Main Story
- BUCUREŞTI, (22.10.2009, 17:16)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Campania electorală în audiovizual, gratuită şi cu multe interdicţii pentru posturile radio-TV
Campania electorală în audiovizual va debuta vineri, la ora 00.00, şi, timp de patru săptămâni, posturile radio-TV vor oferi gratuit spaţii în emisiunile lor candidaţilor la Preşedinţie, însă vor trebui să respecte reguli stricte impuse de CNA, care se aşteaptă la o campanie "mai dură ca oricând".
Urmărește
101 afișări
Campania electorală în audiovizual, gratuită şi cu multe interdicţii pentru posturile radio-TV
În mod concret, campania electorală în audiovizual va începe pe 23 octombrie, ora 00.00, şi se va încheia în data de 21 noiembrie, ora 7.00 şi va fi monitorizată de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), care, de altfel, le recomandă radiodifuzorilor să respecte cu stricteţe prevederile Deciziei CNA nr. 853 din 29 septembrie 2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea preşedintelui României.
"Echitate", "echilibru" şi "imparţialitate" sunt principiile pe care CNA va miza în această campanie, pentru ca alegătorii să-şi formeze opinii corecte despre candidaţii la Preşedinţia României.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
S-a câştigat marele premiu de aproape 10 milioane de euro la Loto 6 din 49. Unde a fost jucat biletul câştigător
-
România cumpără rachete Mistral într-o achiziţie în comun cu alte state, cu bani de la UE, prin programul EDIRPA
-
Ford Otosan a oprit azi producţia la uzina de la Craiova din cauza Electrocentrale Craiova. Pierderi estimate la peste 40 mil. Euro
"Solicităm posturilor echitate, echilibru, imparţialitate, mai ales în contextul unei campanii probabil mai dure ca oricând. Să nu susţină şi să nu defavorizeze pe nimeni. Să pună candidaţii faţă în faţă în emisiuni moderate cu onestitate, astfel încât alegătorul să-şi formeze singur o opinie corectă", a declarat pentru MEDIAFAX preşedintele CNA, Răsvan Popescu.
De altfel, Răsvan Popescu le atrage atenţia radiodifuzorilor că monitorizarea lor va fi "permanentă" în această campanie. "Monitorizarea posturilor cu acoperire naţională va fi permanentă, staţiile locale vor fi acoperite în limita posibilităţilor noastre, cât poate monitoriza un inspector într-un judeţ întreg. Ceea ce ne va scăpa nouă va fi compensat de candidaţi, care întotdeauna se reclamă între ei", a explicat şeful CNA.
În cifre, campania electorală în audiovizual înseamnă implicarea a 107 posturi de televiziune, 58 de posturi TV prin cablu din provincie şi 123 de posturi de radio.
Astfel, printre televiziunile naţionale care au anunţat deja CNA că intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni destinate campaniei pentru alegerea preşedintelui României se numără Antena 1, Antena 2, Antena 3, B1 TV, Kanal D, OTV, Pro TV, Realitatea TV, TVRM Educaţional, posturile Televiziunii Publice, dar şi posturile muzicale Etno TV şi Taraf TV.
În plus, campania pentru alegerea preşedintelui României va fi reflectată prin emisiuni specifice şi la posturile de radio Realitatea FM, RFI Bucureşti şi la posturile Societăţii Române de Radiodifuziune.
Radiodifuzorii publici şi privaţi pot acorda acces competitorilor electorali numai în emisiuni de promovare electorală (în care candidaţii îşi promovează programele politice, activităţile de campanie electorală prin propria candidatură), emisiuni de dezbatere (în care radiodifuzorii pun în discuţie programele electorale şi teme de interes public legate de campania electorală, cu participarea candidaţilor reprezentanţilor competitori electorali, a jurnaliştilor, a analiştilor şi a altor invitaţi) şi informative (în care activităţile de campanie ale candidaţilor sunt prezentate cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparţialitate şi de informare corectă a publicului), potrivit Deciziei CNA nr. 853 din 29 septembrie 2009.
Până în acest moment, doar posturile Antena 1 şi Antena 3 au informat CNA cu privire la emisiunile în care vor reflecta campania pentru prezidenţiale. Astfel, postul de ştiri Antena 3 va miza în această campanie, pe lângă jurnalele de ştiri, pe emisiunile "Sinteza zilei", "Ştirea zilei", "La ordinea zilei", "News Magazine", "Punctul de întâlnire", "Q&A", "Ediţia de prânz", "Biz Bazar", "Săptămâna de ştiri" şi "În gura presei". În schimb, în grila Antenei 1, campania electorală îşi va găsi locul doar în emisiunile de ştiri "Observator" şi în emisiunea "În gura presei", difuzată în reluare de pe Antena 3.
Pe de altă parte, posturile publice de radio şi televiziune sunt pregătite să transmită publicului informaţii despre campania pentru prezidenţiale.
Astfel, pe posturile Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR) campania electorală va fi reflectată începând de vineri. "Radio România îşi propune să asigure informarea corectă, echidistantă şi obiectivă a cetăţenilor în legătură cu alegerile prezidenţiale, punând la dispoziţia competitorilor cea mai bogată ofertă de emisiuni electorale (de gen sau specifice) din ultimii 20 de ani", a declarat pentru MEDIAFAX Maria Ţoghină, preşedintele-director general al Radioului Public.
În mod concret, SRR va difuza în perioada campaniei electorale buletine de ştiri electorale (zilnic, în perioada 23 octombrie - 20 noiembrie) şi o rubrică privind tehnica votării (cu o durată de cinci minute, transmisă marţea şi joia, de la ora 12.05). Acestora li se va alătura emisiunea de promovare electorală "Alegeri Prezidenţiale 2009. Tribuna Candidaţilor", care are o durată de 50 de minute, fiind difuzată de la ora 15.05, de luni până vineri, începând din 26 octombrie şi până în 20 noiembrie. Toate aceste programe se vor regăsi pe postul Radio România Actualităţi, pe reţeaua studiourilor regionale ale SRR (Bucureşti, Cluj, Constanţa, Craiova, Iaşi, Reşiţa, Târgu Mureş, Timişoara), precum şi pe posturile Antena Satelor şi Radio România Internaţional.
Totodată, Radioul Public va difuza interviuri cu cei care-şi doresc funcţia de preşedinte al României. Astfel, vor fi difuzate câte două interviuri cu o durată de câte 15 minute, la Radio România Actualităţi, şi câte un interviu de câte 15 minute pentru fiecare candidat, la studiourile regionale ale Radioului Public, în perioada 9 noiembrie - 20 noiembrie.
De cealaltă parte, Televiziunea Publică va realiza emisiuni specifice dedicate campaniei pentru alegerea preşedintelui României, care vor fi difuzate, cel mai probabil, începând de luni, 26 octombrie, pe posturile TVR 1, TVR, TVR 3 şi, respectiv, la studiourile teritoriale TVR Iaşi, TVR Cluj, TVR Timişoara, TVR Târgu Mureş şi TVR Craiova, a declarat pentru MEDIAFAX Mura Frînculescu, cea care coordonează campania la Societatea Română de Televiziune (SRTv).
Ea a precizat că luni, la ora 13.00, va avea loc întâlnirea cu Birourile Permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului împreună cu care se stabilesc orarul şi timpii de antenă conform art. 16. alin.2 din Legea 370 pe 2004 privind alegerea preşedintelui Romaniei.
"După întâlnirea cu Birourile Permanente ne vom întâlni cu staff-urile de campanie ale candidaţilor pentru a le prezenta oferta noastră. Întrucat Birourile Permanente i-au chemat la Parlament luni pe reprezentanţii celor două societăţi, SRTv, respectiv SRR, pentru stabilirea orarului şi timpilor de antenă şi candidaţilor, cel mai probabil campania va începe luni seară la SRTv", a explicat Mura Frînculescu.
Ea a mai spus că, la Televiziunea Română, "campania se va desfăşura conform Deciziei 853 a CNA - timpi egali pentru toţi candidaţii înscrişi în cursa pentru prezidenţiale".
"Vor fi trei buletine electorale pe zi. Două pe TVR 1 şi unul pe TVR 2. De asemenea, vom mai face emisiuni dedicate campaniei anti-fraudare a alegerilor, campanie iniţiată de Ministerul Administraţiei şi Internelor şi aprobată de CNA ca fiind de utilitate publică", a mai spus Mura Frînculescu.
Spre deosebire de campaniile electorale precedente - cea pentru Parlamentul European şi cea pentru alegerea Parlamentului României -, în cazul acestui scrutin toţi candidaţii au acces gratuit la serviciile de radio şi televiziune, publice şi private, în emisiunile prevăzute de Decizia CNA nr. 853.
Totodată, cu 24 de ore înainte de începerea votării şi până la închiderea urnelor sunt interzise difuzarea emisiunilor şi spoturilor electorale, precum şi invitarea sau prezentarea candidaţilor în programe.
Campania electorală în audiovizual trebuie să respecte şi Legea nr. 370/2004 pentru alegerea preşedintelui României, cu modificările şi completările ulterioare, dar şi o ordonanţă de urgenţă de modificare a Legii alegerilor prezidenţiale, adoptată în septembrie.
Potrivit ordonanţei, "posturile private de radio şi televiziune vor oferi candidaţilor timpi de antenă proporţionali cu cei practicaţi de posturile publice". Respectiva ordonanţă de urgenţă este şi cea care impune faptul că accesul candidaţilor la acestea este gratuit. OUG mai spune că sondajele nu pot fi difuzate cu mai puţin de 48 de ore înainte de ziua votării.
Primul tur al alegerilor pentru desemnarea preşedintelui României va avea loc pe 22 noiembrie.
(Material realizat de Madalina Cerban, madalina.cerban@mediafax.ro)
Citește pe alephnews.ro: Trump îl numește pe Robert F. Kennedy Jr. în funcția de Secretar al Sănătății al SUA
Citește pe www.zf.ro: Piaţa muncii dă în clocot: Încă un domeniu a fost cucerit de inteligenţa artificială
Citește pe www.zf.ro: Black Friday sparge toate recordurile. Sute de milioane de lei până la această oră
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Copiii Adrianei Bahmuțeanu nu vor să o vadă! Ce a descoperit Protecția Copilului în telefoanele micuților
CANCAN.RO
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Are trei copii și s-a mutat de la Sibiu la București pentru omul de afaceri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:58
-
ieri, 22:46