FOCUS: Five Peace Band, un final la superlativul absolut pentru Bucharest Masters of Jazz

Chick Corea, John McLaughlin, Vinnie Colaiuta, Christian McBride, Kenny Garrett, sau mai simplu Five Peace Band, le-au arătat, duminică, celor cinci mii de români de la Sala Palatului, cum se cântă jazz-ul cu zâmbetul pe buze, maeştrii fiind aplaudaţi în picioare minute în şir la finalul show-ului.

Urmărește
53 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Five Peace Band, un final la superlativul absolut pentru Bucharest Masters of Jazz

Saxofonistul Kenny Garrett (Imagine: Mediafax Foto)

După 20 de minute de pauză, cei cinci au revenit pe scenă cu încă cinci capodopere, dintre care s-a remarcat piesa "Mr. Jackyll", un old-school, old-time jazz interpretat într-o manieră modernă de cei cinci, dar şi o piesă cu influenţe spaniole, care a pus în valoare atât chitara lui McLaughlin, cât şi pe inegalabilul Vinnie Colaiuta.

La ultima piesă din prima parte a concertului, gândit să aibă o pauză de 20 de minute între cele două reprize, a fost şi un moment în care Christian McBride - basist considerat a fi cel mai tehnic instrumentist din generaţia sa, care a cântat alături de Herbie Hancock, Diana Krall, dar şi cu Sting sau James Brown - a avut ocazia să arate ce ştie.

De-a lungul serii, McBride a cântat când la un bas electric cu cinci coarde, când la contrabas, tehnica lui fiind într-adevăr impresionantă.

În toate cele trei piese pe care le-a cântat, Vinnie Colaiuta şi-a arătat din plin geniul. Cu un setup al tobelor uşor atipic pentru jazz, mai degrabă potrivit pentru rock, Vinnie Colaiuta a trecut, rând pe rând, prin pasaje de rock asurzitoare, cu ritmuri cu pedală dublă, neobişnuite pentru jazz-ul clasic, prin momente de swing în care a înnebunit cinelele şi prin break-uri impecabil realizate, în cel mai tehnic stil de jazz.

Dacă ceilalţi patru artişti au urcat pe scenă în cămăşi sau sacouri, Colaiuta a venit într-un maiou, în pantaloni de trening şi pantofi sport, cu nelipsiţii ochelari pe care, indiferent de complexitatea ritmului pe care-l execută, găseşte timp să-i ridice o dată la câteva secunde, cu un gest mai degrabă de catedră. În stânga setului de tobe erau aliniate câteva stative cu partituri de pe care marele baterist citea notele fiecărui pasaj.

Toţi, mai puţin Colaiuta, au avut câte un solo din cel puţin două piese. Bateristul nu a avut un moment solo, doar câteva break-uri în care a fost lăsat să zburde în voie, însă motivul poate fi acela că întreaga partitură a lui Colaiuta a fost un solo continuu de tobe.

Interpretarea lui Colaiuta a fost de excepţie, cu accente incredibile pe premier, cu atacuri fulgerătoare pe cinele, cu pasaje asurzitoare de tobă mare bătută cu pedală dublă sau cu punctări exacte pe tumuri sau cazane.

Înainte de pauza concertului, McLaughlin le-a mulţumit românilor pentru primirea călduroasă. "Am amintiri frumoase, încântătoare din această ţară", a spus McLaughlin, aplaudat de cei cinci mii de spectatori, printre care cei mai cunoscuţi muzicieni români, dar şi câţiva politicieni în căutare de popularitate.

După ultima piesă a primei reprize, publicul i-a aplaudat în picioare pe muzicieni, cel mai ovaţionat fiind, însă, Vinnie Colaiuta, semn că le câştigase deja inimile celor prezenţi.

Citeşte mai multe despre concertul susţinut de Five Peace Band.

Citește mai departe:

Înapoi

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Citește mai departe:

Înapoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici