- Home
- Main Story
- BUCUREŞTI, (18.11.2008, 12:29)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
FOCUS: Importatorii auto şi Dacia reduc cheltuielile, în condiţiile scăderii cererii
Importul masiv de maşini rulate şi înăsprirea condiţiilor de creditare, în contextul crizei financiare mondiale, obligă importatorii auto să reducă cheltuielile şi parcul auto propriu, să tempereze expansiunea şi să angajeze numai oameni de care au strictă nevoie, iar Dacia întrerupe producţia.
Urmărește
8 afișări
FOCUS: Importatorii auto şi Dacia reduc cheltuielile, în condiţiile scăderii cererii
"Am eliminat anumite deplasări şi am decalat cursuri de formare profesională. (...) Încercăm să optimizăm free cash-flow-ul, nu ne expunem datoriilor şi menţinem un minimum de stoc pentru o funcţionare normală. (...) Reducem parcul auto propriu, folosim maşini mai mici", a comunicat Renault România la solicitarea MEDIAFAX.
O abordare similară are şi Porsche România, cel mai mare importator auto de pe piaţa locală, care deţine în portofoliu mărcile Volkswagen, Skoda, Seat, Audi, Porsche, Bentley şi Volkswagen Autovehicule Comerciale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gabriel Cotabiță a murit la vârsta de 69 de ani
-
Prag depăşit. Peste 150.000 de români au votat în străinătate la alegerile prezidenţiale
-
Atenţionare de călătorie în Italia din cauza unei greve în transportul feroviar
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
"Am în vedere o limitare a numărului efectiv de maşini înmatriculate în cadrul Porsche România, de la 170 în prezent la circa 100 unităţi. Cu alte cuvinte, generozitatea pe care am arătat-o până acum în a pune la dispoziţia angajaţilor maşini va fi diminuată", a declarat directorul Porsche România, Brent Valmar.
Proiectele de extindere anunţate rămân neschimbate, dar există şi excepţii.
"Am sfătuit concesionarii să îşi reconsidere intenţiile de extindere, asigurându-se de fezabilitatea acestora", potrivit Renault.
În cazul AutoItalia şi Porsche există cel mult întârzieri de câteva luni în finalizarea unor clădiri, din cauza firmelor de construcţii, nu din considerente economico-financiare.
În ceea ce priveşte relaţia cu băncile, firmele auto amintite nu întâmpină dificultăţi, date fiind parteneriatele de lungă durată şi contractele negociate astfel încât să permită stabilitate.
Dacia, singurul producător auto activ din România, a renunţat să mai facă previziuni financiare şi comerciale, termenul de "prudenţă" fiind cel care caracterizează atitudinea constructorului din acest moment, arată directorul general al companiei, Francois Fourmont.
"În condiţiile în care pieţele scad, există evident mai puţini cumpărători. Având în vedere poziţionarea noastră (n.r.- ca producător de maşini low-cost) suntem mai puţin afectaţi decât ceilalţi constructori auto, însă trebuie să gestionăm cu atenţie stocurile, pentru a nu acumula produse care să rămână ulterior nevândute. (...) Avem o atitudine prudentă şi analizăm situaţia comercială săptămânal", a spus Fourmont.
Din cauza diminuării cererii, Dacia a întrerupt producţia în zilele de 30 şi 31 octombrie, precum şi pe 13 şi 14 noiembrie, situaţia urmând să se repete în intervalul 20 noiembrie 7 decembrie. Producătorul auto local şi-a propus să fabrice în acest an 260.000-270.000 de unităţi, cu 50.000 de maşini mai puţin faţă de planurile anunţate la începutul anului acesta.
Firmele auto exclud deocamdată concedierile, însă spun că şi-au reanalizat strategiile referitoare la angajări, excepţie făcând acele companii care aveau deficit de forţă de muncă.
"În ceea ce priveşte organizaţia noastră comercială, angăjările vor continua. Sigur că vom avea o abordare diferită, de exemplu nu se vor crea posturi noi", arată reprezentanţa locală a Renault.
Porsche România are o atitudine similară, nu ia în calcul îngheţarea angajărilor, recrutează în continuare oamenii de care are nevoie, însă cu o viteză mai mică decât până acum, potrivit directorului companiei, Brent Valmar.
"Nu cred că angajatorii din auto vor să mărească numărul de salariaţi în acest moment, ci mai degrabă vor să păstreze locurile de muncă pe care le au. Este clar că valul crizei economice va atinge şi România mai devreme sau mai târziu", estimează Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) şi vicepreşedinte al Automobile Dacia.
În cazul AutoItalia, angajările continuă pentru a acoperi necesarul de forţă de muncă.
"Dacă la începutul anului 2008 aveam circa 250 de angajaţi, acum avem în jur de 400 la nivelul AutoItalia Group, iar în intreaga reţea sunt aproximativ 1.500 de oameni. Vom continua să angajăm personal pentru a acoperi locurile vacante", arată AutoItalia, importatorul mărcilor Fiat, Alfa Romeo, SsangYong, Lancia, Maserati, Fiat Professional (vehicule comerciale - n.r.) şi al motocicletelor Honda.
Perspectivele cele mai sumbre, în opinia firmelor implicate în industria auto, sunt legate de scăderea bruscă a vânzărilor de maşini noi, de creşterea masivă importurilor de maşini second-hand mai vechi de 8-10 ani şi de reducerea drastică a creditelor pentru persoane fizice, potrivit Renault şi AutoItalia.
Numărul înmatriculărilor de autoturisme second-hand de import a crescut cu 104,8% în primele zece luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 205.086 unităţi, iar înregistrările de maşini noi au scăzut cu 2,4%, pentru aceleaşi perioade de raportare, la 252.935 automobile.
Estimările privind durata crizei economico-financiare mondiale variază în funcţie de companie, de la 6-9 luni (AutoItalia) la doi ani (Renault).
(Material realizat de Adrian Mitrea, adrian.mitrea@mediafax.ro)
Citește pe alephnews.ro: Moscova nu are bani nici să câștige războiul cu Ucraina, nici să piardă. Care este situația economică a Rusiei
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe