În 2009 vor fi lansate în România peste 40 de noi modele de maşini şi automobile restilizate

Anul viitor vor fi lansate în România peste 40 de noi modele de maşini şi automobile restilizate (facelift) şi va începe producţia primului Sport Utility Vehicle (SUV) din istoria Dacia, a cărui comercializare este planificată pentru finele lui 2009 sau începutul anului 2010.

Urmărește
18 afișări
Imaginea articolului În 2009 vor fi lansate în România peste 40 de noi modele de maşini şi automobile restilizate

În 2009 vor fi lansate în România peste 40 de noi modele de maşini şi automobile restilizate

În ianuarie va intra pe piaţă modelul sport de lux Ferrari California, care costă 180.000 de euro cu TVA inclus. Echipat cu un motor de 4,3 litri pe benzină, care dezvoltă 460 de Cai Putere (CP), modelul accelerează de la 0 la 100 de kilometri pe oră (km/h) în mai puţin de patru secunde, iar viteza maximă este 310 km/h. Propulsorul este cuplat la o transmisie automată cu şapte trepte care dispune de padele de comandă pe volan.

Tot în prima lună a lui 2009 va fi livrat pe piaţa locală şi primul Maserati GranTurismo S. Maşina, care costă aproximativ 130.000 cu TVA inclus, are un motor pe benzină de 4.691 centimetri cubi, care dezvoltă 440 CP şi un cuplu maxim de 490 Nm. Viteza maximă declarată de producător este de 295 de kilometri pe oră.

O altă marcă sport de lux, Porsche, va aduce în România, în februarie, Boxster facelift, Cayman facelift şi Cayenne echipat cu motor diesel. Acesta din urmă este primul model din istoria mărcii germane care dispune de un propulsor diesel. O altă premieră, primul model sedan produs de Porsche, denumit Panamera, va fi lansat în România spre sfârşitul verii anului viitor.

Marca Audi, reprezentată de compania Porsche România, va avea cel puţin şase premiere în 2009, prin introducerea în România a modelelor S4, A5 Cabrio (decapotabil), A5 Sportback, A4 Allroad, TT RS şi a unei variante restilizate a SUV-ului Q7, planificată în a doua parte a anului.

Un alt brand importat de Porsche România, Skoda, va lansa pe plan local versiunile restilizate ale modelelor Octavia RS şi Octavia Scout în primăvară, urmând ca apoi să fie comercializată varianta de caroserie break (combi) a limuzinei Superb. În luna decembrie a anului viitor va fi disponibil şi primul SUV din istoria măcii Skoda, denumit Yeti.

Seat, marcă aflată tot în portofoliul Porsche România, va avea patru noutăţi. Este vorba de versiunile restilizate ale modelelor Leon şi Altea, planificate pentru primăvara lui 2009, de varianta mai puţin poluantă a modelului de clasă mică Ibiza, denumit Ibiza Ecomotive, şi de sedanul Exeo, a cărui lansare este planificată tot pentru prima parte a anului viitor.

În primul trimestru din 2009 va intra pe piaţă şi un nou model Alfa Romeo, denumit MiTo. Spre sfârşitul anului viitor este aşteptată o altă noutate a mărcii italiene, modelul 149. AutoItalia, care importă printre altele şi Alfa Romeo, va reprezenta oficial în România, din primul trimestru al anului 2009, şi marca japoneză Infiniti.

Brandul italian Fiat, importat tot de AutoItalia, va lansa în România Fiat Grande Punto facelift în primăvară, iar spre sfârşitul anului este aşteptată versiunea decapotabilă a modelului Fiat 500.

Mercedes-Benz va introduce pe piaţa românească, în martie, noua Clasa E, iar în luna mai noua Clasa E Coupe. În iunie va urma o versiune restilizată pentru Clasa S, în iulie modelul GL facelift, iar în noiembrie noua Clasa E Cabrio şi noua Clasa E T-Modell.

Constructorul german BMW va comercializa în România în primul trimestru din 2009 noul model Z4, care este primul roadster (maşină decapotabilă cu două locuri - n.r.) BMW cu un hardtop (acoperiş dur - n.r.) retractabil. Această premieră permite noului Z4 să înlocuiască două modele - BMW Z4 Roadster şi BMW Z4 Coupé. În a doua parte a anului viitor va fi lansat în România şi modelul X6 hibrid.

De asemenea, în prima parte a lui 2009 va intra pe piaţa românească şi noul Mini Cooper Cabrio.

În februarie 2009 importatorul Kia, compania Kia Romauto, va începe comercializarea în România a unui nou model al mărcii coreene, denumit Soul.

Primăvara anului viitor va aduce şi o noutate a Citroen, modelul C3 Picasso.

Tot în primele luni ale anului 2009 vor fi disponibile şi noile generaţii ale Ford Ka şi Ford Fiesta.

Honda Trading România, reprezentanţa locală a constructorului japonez Honda, va lansa un nou model hibrid al mărcii, denumit Insight, la sfârşitul primăverii lui 2009, preţul de vânzare urmând să fie mai mic decât al celeilalte maşini hibride a Honda, Civic, care costă 22.600 euro cu TVA inclus.

Prima parte a anului viitor va aduce şi o noutate din partea Chevrolet, prin modelul de clasă medie Cruze, iar Trust Motors, importatorul mărcii franceze Peugeot, va lansa automobilul 308 CC (coupe-cabriolet).

Automobilul Renault Laguna Coupe va fi disponibil din primăvară şi este de aşteptat ca noul Renault Megane să fie introdus pe piaţa locală tot în prima parte a anului.

Noutăţile Volkswagen pentru 2009 sunt a doua generaţie a maşinii de familie Golf Plus, a cărui lansare locală este planificată pentru începutul anului, şi noua generaţie a modelului Polo, care va intra pe piaţa românească spre sfârşitul anului viitor.

Producţia primul SUV din istoria Dacia, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, este planificată pentru a doua parte a anului 2009, iar lansarea pe piaţă a modelului va fi făcută fie la sfârşitul anului viitor, fie la începutul lui 2010, potrivit ultimelor declaraţii ale oficialilor Dacia-Renault.

Până atunci sunt aşteptate pe piaţa românească motoarele diesel pentru modelul Sandero, precum şi propulsoarele pe benzină convertite la funcţionarea pe GPL, pentru acelaşi model.

Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 51,1% în noiembrie, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la 14.466 unităţi, iar după primele 11 luni declinul a fost de 10,4% comparativ cu perioada similară din 2007, la 257.941 maşini.

Estimările mai multor companii din industria auto românească, printre care cele ale constructorului auto Dacia şi ale celui mai mare importator, Porsche România, prevăd o piaţă totală de 320.000 - 330.000 de autovehicule noi în 2008, iar pentru segmentul autoturismelor un număr de circa 270.000 de unităţi noi livrate.

Potrivit acestor estimări, piaţa auto totală ar trebui să scadă cu aproximativ 10% în acest an faţă de 2007, iar segmentul autoturismelor să aibe un declin de 14-15%.

Previziunile făcute la sfârşitul lunii octombrie de către directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, indică o piaţă de 300.000 de autovehicule în 2009, nivel similar celui din 2006.

(Material realizat de Adrian Mitrea, adrian.mitrea@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici