ShortsUP, o serie de evenimente "out of the box", în care scurtmetrajele prind viaţă

ShortsUP, o serie de evenimente "out of the box", care încearcă să-i facă pe români să se îndrăgostească de filmele de scurtmetraj prin experienţe memorabile de prezentare, în care interacţiunea cu publicul constituie "sarea şi piperul".

Urmărește
126 afișări
Imaginea articolului ShortsUP, o serie de evenimente "out of the box", în care scurtmetrajele prind viaţă

ShortsUP, o serie de evenimente "out of the box", în care scurtmetrajele prind viaţă

Lansarea ShortsUP a avut loc pe 30 octombrie şi a prezentat în primă ediţie "Amintiri din Epoca de Aur", promovat de Cristian Mungiu, ca un film de lungmetraj în două părţi. Pe lângă proiecţie, evenimentul desfăşurat la MNAC a recreat atmosfera filmelor atât prin decor cât şi cu reprezentaţii cu actori care au interacţionat cu spectatorii, refectând prin conceptul de prezentare sloganul "Scurtmetrajele prind viaţă".

Următorul eveniment dedicat scurtmetrajelor se va intitula ShortsUP Green Screen, va avea loc pe 27 noiembrie, la Muzeul Ţăranului Român şi va încerca "să readucă puţin din paradisul pierdut prin industrializare şi consumism", au anuţat în premieră organizatorii.

"Misiunea noastră strategică este aceea de a fi un canal original de distribuţie care în timp să ajungă să stimuleze producţia de filme scurte. Nu ne poziţionăm ca un festival de film, ci ca o serie de evenimente «out of the box» prin care încercăm să-i facem pe români să se îndrăgostească de filmele de scurtmetraj. La festivalurile de film participă în primul rând oameni din industrie, care selectează cele mai bune producţii, stabilesc sau confirmă «standarde». Ce vrem noi să facem este să adunăm prin evenimente lunare cele mai tari filme confirmate în marile festivaluri şi să creăm o experienţă memorabilă pentru public", a spus Alina Chirvase, Communication Manager ShortsUP România.

Prima ediţie a evenimentului a conjugat două idei: numai la ShortsUp spectatorii puteau vedea toate scurtmetrajele din seria Amintiri şi pot avea parte şi de o adevărată călătorie în timp. Promovarea s-a defăşurat pe etape: zece zile o campanie de teasing şi patru zile de comunicare propriu-zisă a evenimentului, online şi offline.

În aproximativ două săptămâni, evenimentul avea 1.200 de fani pe Facebook şi peste 100 de followeri pe Twitter şi comunitatea din jurul site-ului Feeder.ro, un public "cert" pentru eveniment. "Nu am inventat nimic spectaculos în materie de comunicare pe Facebook, Twitter, Youtube sau Flickr. Am lansat doar o invitaţie prin text şi imagini la o experienţă cinematografică «altfel». Ce-am observat este că pe Facebook, de exemplu, primeşti zeci de invitaţii zilnic de la diverse evenimente, încât reacţia normală a multora este «ignore to all». De aceea cred că doar interesul real pentru un subiect şi interacţiunea firească, lipsită de agresivitate, cu un brand, poate da rezultate. Să spunem că este o părere dovedită prin cei 800 - 900 de participanţi la eveniment", a spus ea

Conceptul de prezentare al primei ediţii a fost un proiect original de marketing cultural, în care spectatorii au fost invitaţi de miliţieni să stea la cozi, să agite steguleţe şi pancarde propagandiste şi să întâmpine cu entuziasm "tovarăşi de partid". Spiritele reclacitrante erau conduse în dubiţele poliţiei, iar în sala de proiecţie se serveau cornuleţe în ziar şi ciocolată cu rom.

"Conceptul, nou în România, pleacă de la o constatare tristă - oamenii ies din casă din ce în ce mai greu pentru a merge la film. Ne-am dori foarte mult să reînviem vremurile în care cinefilii se îmbrăcau frumos, intrau într-o strare de spirit minunată şi ieşeau la film. Iar simpla proiecţie la cinema nu mai poate face asta, lucru dovedit din păcate prin cifre. Fiecare eveniment ShortsUP va avea o temă, suficient de generoasă pentru a aduna sub umbrela sa scurtmetraje de top. Iar experienţa din jurul filmelor - care va îngloba diverse forme de artă şi de interacţiune cu publicul va fi «valoare adaugată» şi va lua de fiecare dată înfăţişari surprinzătoare… ", a spus Alina Chirvase.

Organizatorii evenimentului nu au colaborat pentru promovare cu o agenţie de publicitate, pentru că nu au putut să susţină financiar acest lucru, preferând colaborarea cu freelanceri. Costurile de promovare pentru fiecare episod ShortsUP ajung la 2500-3000 de euro.

Acest proiect este realizat de Asociaţia Oricum şi Feeder.ro. Răzvan Crişan este fondator al Asociaţiei Oricum şi coordonatorul proiectului iar Cristian Vasile, creatorul Feeder.ro este consultant. Echipa care gestionează evenimentul este formată doar din şase persoane care au însă alături, mulţi voluntari, liceenci şi studenţi, "despre care aş putea să vorbesc ore în şir, pentru că ei sunt exemplul perfect al oamenilor despre care noi credem că vor schimba viitorul aparent sumbru al acestei ţări", a spus în încheiere reprezentanta organizatorilor evenimentului.

(Material realizat de Iulia Teliban, iulia.teliban@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici