- Home
- Main Story
- BUCUREŞTI, (14.11.2010, 18:01)
- , ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vettel devine cel mai tânăr campion mondial din istoria Formulei 1 cu sprijinul Renault
Pilotul german al echipei Red Bull, Sebastian Vettel, a devenit, duminică, cel mai tânăr campion mondial din Formula 1, dar triumful său a fost înlesnit de sprijinul primit în ultima etapă de la piloţii Renault Robert Kubica şi Vitali Petrov, care au fost adevăraţi arbitri ai cursei de la Abu Dhabi.
Urmărește
28 afișări
Vettel devine cel mai tânăr campion mondial din istoria Formulei 1 cu sprijinul Renault (Imagine: Mediafax foto/AFP)
Titlul mondial s-a jucat, practic, în prima treime a cursei de la Abu Dhabi. Vettel, care pleca în cursă cu a treia şansă la titlu, a ocupat prima poziţie pe grila de start, urmat de Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), de liderul ierarhiei piloţilor înaintea grand prix-ului asiatic, Fernando Alonso (Ferrari), de Jenson Button (McLaren-Mercedes) şi Mark Webber (Red Bull), ocupantul locului doi în clasamentul general.
În primul viraj, Button i-a suflat lui Alonso locul trei, iar ceilalţi piloţi şi-au păstrat poziţiile. Imediat după start, cursa a fost trecută sub Safety Car după ce Michael Schumacher a fost protagonistul unui accident care ar fi putut avea un deznodământ tragic, produs în virajul 5. Nico Rosberg l-a atacat pe coechipierul său şi între cele două maşini Mercedes a avut loc un contact uşor, în urma căruia monopostul lui Shumacher s-a răsucit pe pistă. Vitantonio Liuzzi de la Force India, venit puternic din urmă, nu a putut evita coliziunea şi, practic, şi-a urcat monopostul pe cel al lui Schumacher. Din fericire, ambii piloţi au ieşit nevătămaţi din acest incident.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Bolojan: Am semnat acest protocol pentru ca România să aibă un guvern stabil într-o perioadă dificilă
-
Crin Antonescu va fi candidatul comun pentru alegerile prezidenţiale. Propunerea va fi aprobată de fiecare partid al alianţei
-
Coreea de Nord ar putea trimite şi mai multe trupe şi drone în sprijinul Rusiei
La reluare, Webber s-a plâns de faptul că pneurile din spate nu sunt aderente şi în turul 12 a intrat la boxe şi a retrogradat în partea a doua a plutonului. Apoi, în turul 16, Alonso a făcut şi el schimbul de pneuri şi a ieşit în faţa lui Webber, dar în spatele lui Vitali Petrov de la Renault, care trecuse deja pe la boxe în turul doi, când se rula în urma maşinii de siguranţă.
Alonso a rămas blocat în spatele lui Petrov în ciuda unor eforturi disperate de a-l depăşi pe acesta şi a urcat în clasamentul cursei numai când intrau alţi piloţi la boxe. La rândul său, Webber a pândit o oportunitate de depăşire, dar aceasta nu a apărut. Cei doi au încheiat cursa pe locurile 7 (Alonso), respectiv 8, insuficient pentru a mai emite pretenţii la titlu.
Între timp, Vettel a gestionat liniştit distanţa faţă de monoposturile McLaren. Misiunea lui a fost uşurată de faptul că, la fel ca în cazul lui Alonso, al doilea monopost Renault, pilotat de Robert Kubica, a reprezentat un zid de netrecut pentru Hamilton. Britanicul a intrat la boxe din poziţia a doua în turul 24 şi a ieşit pe locul 5, după Vettel, Button, Kamui Kobayashi şi Kubica. Polonezul l-a depăşit pe Kobayashi, apoi acelaşi lucru l-a făcut Hamilton.
Kubica şi-a schimbat pnueruile când mai erau opt tururi până la final, rezistând până atunci atacurilor pilotului de la McLaren-Mercedes. Hamilton a primit cale liberă prea târziu, iar distanţa de peste zece secunde faţă de Vettel nu a mai putut fi recuperată.
În aceste condiţii, Sebastian Vettel a trecut primul linia de sosire şi a devenit, la 23 de ani, 4 luni şi 11 zile, cel mai tânăr campion mondial din istoria F1. Precedentul record îi aparţinea lui Hamilton, care s-a "încoronat" campion în 2008, la 23 ani, 10 luni şi 26 de zile.
Vettel a acumulat în acest sezon 256 de puncte şi fost urmat în clasamentul general al piloţilor de Fernando Alonso (252 de puncte), de Mark Webber (242) şi de Lewis Hamilton (240).
Red Bull (498 de puncte) s-a impus şi în campionatul constructorilor, echipa austriacă devenind campioană mondială încă de etapa trecută. Pe locul doi s-a situat McLaren-Mercedes (454 de puncte), iar pe trei Ferrari (396 de puncte).
(Material realizat de Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro)
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe