23.000 de copii în România abandonează şcoala în fiecare an. Ce soluţii are ministrul Educaţiei

Contextul social şi modul de predare sunt elemente de bază care ţin copilul la şcoală sau care îl duce spre abandon şcolar, spune ministrul Educaţiei, Daniel David.

Urmărește
306 afișări
Imaginea articolului 23.000 de copii în România abandonează şcoala în fiecare an. Ce soluţii are ministrul Educaţiei

23.000 de copii în România abandonează şcoala în fiecare an. Ce soluţii are ministrul Educaţiei

În România, în fiecare an 23.000 de copii în România abandonează şcoala. Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat, joi seara, la Antena 3 CNN că aceasta „nu este o problemă uşoară”, dar este una „foarte reală”.

„Nu vreau să intru în detalii şi în teoriile astea de psihologie sau de ştiinţele educaţiei şi psihologie, dar ca să simplific lucrurile. Sunt mai multe cauze importante, trei sunt, zic eu, foarte importante, şi anume, contextul social: altfel spus, uneori abandonul se întâmplă pentru că copilul nu are suficient suport din partea familiei, suficiente resurse, suficienţi bani, ca să spun şi mai simplu, familia nu are bani să-l ţină la şcoală. Dacă, de exemplu, este un alt studiu, o altă analiză care arată câţi copii sunt în România care încă suferă de foame, ceea ce pentru mine, nu doar că e o problemă în zona educaţiei, că nu ţinem, în primul rând, de educaţie, este o ruşine pentru un stat în 2025 să aibă copii într-un număr atât de mare care să sufere de foame”, spune David.

Deoarece factorul social este foarte important pentru menţinerea unui copil la şcoală, David a spus că pentru el e foarte important să se continue proiectul „Masa sănătoasă”, pentru ca în acele zone unde sunt copii cu probleme şi cu lipsa suportului social şi a resurselor, să li se poată da o masă caldă: „Să ştiţi că foarte mulţi vor veni la şcoală de multe ori ca să poată să aibă o masă respectivă”.

Al doilea factor identificat de Daniel David se referă la modalitatea de predare şi modul în care profesorii ştiu să predea lecţiile, cum ştiu să inspire pe copii, cum ştiu să le facă un context în care copiii să vină cu plăcere la şcoală.

„Asta ţine de fiecare profesor, de fiecare învăţător, în parte. Ministrul, de exemplu, poate să gândească cum să interzică acea metodă de transfer de competenţe care încă se foloseşte pe scară largă, stai jos şi scrie după dictare din manualul pe care-l am aici. Aia este o metodă care sperie copiii. Este o metodă care îndepărtează copilul de şcoală. Deci, metoda e foarte importantă. Şi... Dacă combinăm cei doi factori, vă daţi seama că încep să pot să controlez într-o oarecare măsură abandonul şcolar. Şi este un al treilea factor important. Sigur, la nivel mai mare, şi mai ales la nivel universitar, fiindcă, să ştiţi, abandonul este mare nu doar în preuniversitar. Abandonul este foarte mare şi în zona universitară. Orientarea. Orientarea profesională şi orientarea în carieră. Mai ales la nivel universitar, foarte mulţi ajung la specializări şi descoperă după ce au ajuns acolo că nu este ceea ce au căutat ei. Fiindcă n-au fost suficient de bine informaţi”, mai spune ministrul Educaţiei.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici