Aderarea la Schengen aerian vine cu o întrebare: Este aeroportul Otopeni pregătit? / Tudorache: Terminalul I de la Otopeni nu este pe deplin pregătit pentru ce urmează

Aderarea în etape a României la Schengen are o parte bună şi una mai puţin bună, declară la RFI eurodeputatul Dragoş Tudorache (REPER). Partea bună în opinia sa este că „s-a spart gheaţa”, partea proastă e că va exista în continuare un „cost non-Schengen” pentru transportatori, pe cale terestră.

Urmărește
882 afișări
Imaginea articolului Aderarea la Schengen aerian vine cu o întrebare: Este aeroportul Otopeni pregătit?  / Tudorache: Terminalul I de la Otopeni nu este pe deplin pregătit pentru ce urmează

Tudorache: Terminalul I de la Otopeni nu este pe deplin pregătit pentru ce urmează

Aderarea în etape a României la Schengen are o parte bună şi una mai puţin bună, declară la RFI eurodeputatul Dragoş Tudorache (REPER). Partea bună în opinia sa este că „s-a spart gheaţa”, partea proastă e că va exista în continuare un „cost non-Schengen” pentru transportatori, pe cale terestră.

Dragoş Tudorache spune despre aderarea parţială a României la Schengen că ”există o parte bună şi o parte mai puţin bună în această decizie luată la finalul anului trecut”.

„Partea bună e că într-adevăr, s-a spart gheaţa, dacă aş putea spune aşa, la nivel politic. Am reuşit să mişcăm Austria din blocajul în care intrase în decembrie 2022, iar pentru cei care călătoresc pe frontiera aeriană într-adevăr e un avantaj, de acum încolo vom merge către terminalele Schengen, nu mai stăm la acele cozi, nu mai suntem umiliţi, nu ne mai simţim călători de mâna a doua. Însă, există un însă mare aici, rămâne problema cea mai importantă, cred eu, pentru cetăţenii români, pentru cei care călătoresc în străinătate sau vin din diaspora în ţară şi mai ales şi aici e un lucru foarte important, mai ales pentru partea economică, costul de non-Schengen economic este uriaş pentru transportatori, iar această problemă rămâne şi, partea cea mai rea, rămâne fără un calendar şi o decizie politică clară”, adaugă Dragoş Tudorache.

În opinia sa, „nu e bine să minimizăm ceea ce s-a obţinut”.

„S-a obţinut un prim pas important, o primă fază, o primă etapă, în care călătorii noştri pe aerian vor beneficia de acum încolo de facilitatea de liberă circulaţie, fără nici un fel de control şi e un lucru important. Asta poate-l convinge pe domnul Grindeanu să înceapă să se gândească serios şi la ce înseamnă fluxurile în aeroportul Otopeni, pentru că la acest moment, terminalul I, cred eu, nu este pe deplin pregătit pentru ceea ce urmează (...). Pentru tot ce s-a făcut în aeroportul Otopeni în terminalul I e o improvizaţie, acum 10-12 ani, când am îndeplinit sau s-a făcut evaluarea tehnică, însă pentru oricine care a fost în ultimii ani în aeroportul Otopeni e clar că acest aeroport este mult subdimensionat la acest moment pentru traficul aerian actual şi odată cu reorganizarea fluxurilor de la 1 martie încolo, cred eu că acest neajuns va deveni şi mai evident. Cred că e cazul să ne gândim foarte serios fie la lărgirea acestui terminal sau la construirea unui nou terminal”, încheie Tudorache.

Premierul Marcel Ciolacu a anunţat, sâmbătă seara, faptul că România va intra în Spaţiul Schengen. Este oficial, din martie se ridică graniţele aeriene şi maritime, a spus şeful guvernului.

„Am promis, am făcut! Acum este oficial: din martie, se ridică graniţele aeriene şi maritime şi vom putea emite vize Schengen. După 13 ani de eşecuri şi umilinţe, acest Guvern a pornit un proces care de astăzi este ireversibil”, a transmis Ciolacu.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici