Sindicaliştii de la metrou contrazic afirmaţiile ministrului Transporturilor
„Nu sindicaliştii şi liderii acestora au semnat contracte de sute de milioane de euro cu Alstom şi au pierdut procese de sute de milioane de euro cu Astaldi!”, mai scriu sindicaliştii.
USLM spune că salariaţii de la metrou beneficiază de anumite sporuri la salariu deoarece mulţi dintre aceştia îşi desfăşoară activitatea în program de lucru numai de noapte, în subteran, în zile în care potrivit legii nu se lucrează, acumulând şi multe ore suplimentare din cauza lipsei de personal calificat şi autorizat.
„Mulţi dintre salariaţii de la metrou nu au Paşte, nu au Crăciun şi nici Revelion, astfel ca bucureştenii să beneficieze tot timpul de acest mijloc modern de transport în condiţii de maximă siguranţă. Activitatea de la metrou se desfăşoară în condiţiile în care nivelul maxim admisibil al noxelor este depăşit de 8 ori. Deficitul de personal de la metrou este recunoscut atât de către conducerea executivă a Societăţii, cât şi de reprezentanţii MTI, fiind bine cunoscut faptul că s-au înregistrat un mare număr de pensionari, concomitent cu darea în exploatare a Magistralei 5 de metrou. De fapt în ultimii 5 – 6 ani s-au dat în exploatare 12 staţii şi 2 depouri de metrou, timp în care mulţi dintre salariaţii Metrorex, încadraţi în grupele 1 sau 2 de muncă şi-au depus dosarele de pensionare.
Aceste lucruri ar trebui să le cunoască domnul ministrul Drula înainte de a îi acuza pe sindicaliştii de la metrou şi pe liderii acestora de situaţia financiară precară a societăţii”, arată USLM.
Situaţia financiară a Metrorex este dificilă, a declarat recent ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, care a vorbit de creşterea numărului de angajaţi şi de scăderea veniturilor, în condiţiile unui transport redus din cauza epidemiei de coronavirus. Salariile la Metrorex cresc cu 18%, conform negocierilor de anul trecut, ceea ce înseamnă o majorare cu 200 de milioane de lei faţă de 2020, a spus ministrul, care a precizat că venitul mediu în companie este de 10.000 de lei, dublu faţă de anul 2017. Noua linie M5 a presupus angajarea a 900 de persoane, anul trecut, la care s-au adăugat alte 300. „Discuţia este de management”, a spus Drulă, care s-a întrebat retoric dacă este de acceptat ca 15 – 20% din bugetul alocat transporturilor să meargă la Metrorex.