- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Alexandru Rafila: Siguranţa pacientului nu se rezumă doar la diagnosticul corect
Ministrul Sănătăţii subliniază importanţa siguranţei pacientului în sistemul medical, descriind-o ca pe un fenomen complex care necesită o abordare multidimensională: „Lipseşte comunicarea”.
Alexandru Rafila: Siguranţa pacientului nu se rezumă doar la diagnosticul corect
Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a vorbit, marţi, la un eveniment organizat de Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănatate cu ocazia Zilei Mondiale a Siguranţei Pacienţilor, despre faptul că siguranţa pacientului e un fenomen complex.
„Diagnosticul trebuie să ducă pacientul într-o zonă de siguranţă, dar siguranţa pacientului ţine de foarte multe alte lucruri. Noi, ca minister, avem cel puţin două componente de care suntem responsabili şi ne facem treaba. Mă refer la investiţiile în sistemul de sănătate. De exemplu, pentru controlul infecţiilor asociate asistenţei medicale, derulăm în acest moment 120 de proiecte în spitalele din România. Este o activitate care dublează sau consolidează investiţiile în infrastructura nouă din sănătate”, a spus ministrul.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FBI: Hackeri iranieni au trimis informații furate din campania lui Trump către campania lui Biden
-
Şedinţă a CSAT, joi. Pe ordinea de zi se află planul de înzestrare a Armatei României şi perspective pentru Ucraina
-
Rezerva Federală a SUA reduce dobânda cheie cu 0,5% şi semnalează că a început ciclul de tăiere de dobândă
-
COMENTARIU Lelia Munteanu: Declanşează Guvernul Netanyahu "ofensiva totală" pe frontul de nord?
Rafila a adăugat că este un lucru care lipseşte, indiferent de care instituţie e vorba: „este un lucru care trebuie să genereze confort pacientului şi implicit siguranţă şi acel lucru nu poate fi impus din punct de vedere administrativ sau juridic. Este o problemă legată de comunicare. Ceea ce s-a întâmplat, de exemplu, la Pantelimon sau în alte spitale din România ţine foarte mult de partea de comunicare cu pacientul, care trebuie să ştie, dincolo de diagnosticul precis, ce urmează să i se întâmple, trebuie să existe acest dialog cu pacientul, cu familia pacientului şi toate lucrurile astea sunt cele care vor consolida siguranţa pacientului”.
„E un proces, e o chestiune de educaţie, de timp, de timeing, este şi problema suprasolicitării personalului medical, care uneori nu este suficient”, a adăugat ministrul.
Rafila a menţionat că se lucrează acum la noi standarde de angajare în diversele categorii din spitale, pentru că normativele sunt vechi.
„Singurul răspuns pe care putem să îl dăm pentru siguranţa pacientului este să lucrăm împreună, bineînţeles, inclusiv universităţile, pentru că sunt creatoarele de profesionişti pentru sistemul de sănătate. Nu e vorba de o invitaţie la colaborare. Trebuie să credem pentru realizarea siguranţei pacientului şi confortul pacientului din toate punctele de vedere, trebuie să fie cartea noastră de căpătâi”, a conchis ministrul.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO