ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Iohannis şi Ponta au uitat de Facebook la un an de la alegeri - INFOGRAFIC

Primii doi politicieni în top pe Facebook, Klaus Iohannis şi Victor Ponta, şi-au scăzut semnificativ activitatea pe reţeaua de socializare comparativ cu anul trecut, când bătălia era acerbă, postările lor devenind mult mai rare şi legate de evenimente care au legătură directă cu ei.

Urmărește
3805 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Iohannis şi Ponta au uitat de Facebook la un an de la alegeri - INFOGRAFIC

ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Iohannis şi Ponta au uitat de Facebook la un an de la alegeri - INFOGRAFIC (Imagine: Codrin Prisecaru/ Arhiva Mediafax Foto)

Aceasta este concluzia unei analize a Mediafax Monitorizare realizată în perioada 1 octombrie 2014 - 16 noiembrie 2014 (perioada de campanie electorală şi alegeri) comparativ cu aceeaşi perioadă a anului curent (schimbarea lui Ponta de la PSD şi Guvern, tragedia Colectiv şi manifestări de stradă), Facebook fiind folosit anul trecut ca un instrument de campanie.

Astfel, Klaus Iohannis a avut 41 de postări în 2015, faţă de 399 în 2014 în perioada campaniei electorale, în timp ce Ponta a avut 138 în 2015 faţă de 476 în campanie.

Ca performanţe, cu cele 399 de postări din 2014, Iohannis a strâns 5.021.638 like-uri, 234.515 comentarii şi 685.172 de share-uri, în timp ce în 2015 cu 41 de postări a adunat 686.092 like-uri, 52.098 comentarii şi 47.639 share-uri.

Dacă anul trecut Klaus Iohannis avea o rată de engagement de 679%, anul acesta are 50%.

Cu cele 476 de postări din 2014, Ponta a întrunit 2.323.764 like-uri, 246.664 comentarii şi 179.349 share-uri, în timp ce în 2015 a adunat 489.043 like-uri, 44.206 comentarii şi 179.349 distribuiri.

Rata de engagement a fost anul trecut pentru Ponta de 390%, iar în 2015 de 79%.

Cea mai apreciată postare a lui Iohannis din perioada analizată din 2014 a fost o fotografie din seara alegerilor, 16 noiembrie, cu mesajul "Am câştigat! Ne-am luat ţara înapoi!", care a avut 204.881 like-uri, în timp ce în 2015 a adunat numai 77.735 aprecieri pe mesajul din 3 noiembrie, în care s-a declarat "impresionat" de manifestările de stradă în care se cereau demisiile lui Piedone, Gabriel Oprea şi Victor Ponta şi cerea ca "următorul pas să fie al politicienilor".

Cea mai apreciată postare a lui Ponta din campania de anul trecut a fost în 13 noiembrie, cu trei zile înainte de turul doi al alegerilor prezidenţiale, când şi-a pus o poză portret şi spunea: "Nu creştem nicio taxă! Nu schimbăm cota unică! Klaus Iohannis minte pentru voturi! Românii trebuie să ştie că şi în anii viitori taxele vor continua să scadă!", care a întrunit 39.000 de like-uri. În 2015 Ponta a avut 34.366 aprecieri pe fotografie în care era un citat din David Brinkley: "Un om de succes este cel care reuşeşte să construiască o fundaţie solidă din pietrele pe care alţii le-au aruncat către el"!

Postarea despre demisia din funcţia de premier i-a adus lui Ponta 30.919 like-uri, 6.951 comentarii şi 2.348 distribuiri. El scria în 4 noiembrie: "Le mulţumesc miniştrilor, secretarilor de stat şi tuturor celor care au muncit alături de mine în aceşti 4 ani! Cred că am făcut lucruri bune împreună – e suficient să ne uităm cum arăta #România la începutul anului 2012 şi cum arată acum. Avem o ţară care a făcut progrese extraordinare din punct de vedere economic şi social şi am lăsat pentru viitorul #guvern vistieria plină, cu salariile şi pensiile plătite, nu ca atunci când am preluat noi guvernarea. Sper în continuare ca toate forţele politice să găsească rapid o soluţie stabilă pentru România!".

(Mediafax Monitorizare este liderul pieţei de monitorizare din România, cu cele mai diversificate servicii de monitorizare, arhivă completă şi acoperire 100% a teritoriului ţării. Pentru detalii suplimentare puteţi accesa: http://www.monitorizare.mediafax.biz/Site/Pages/Public/demo.aspx Ne puteţi contacta şi prin e-mail la: monitorizare@mediafax.ro sau la numărul de telefon 031/82.56.413)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici