ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring: Campania electorală se încinge pe Facebook, Iohannis face progrese

Klaus Iohannis a înregistrat performanţe bune pe Facebook în săptămâna 22-28 septembrie, însă Victor Ponta este în continuare pe primul loc, cu o eficienţă superioară, chiar dacă diferenţa dintre cei doi s-a micşorat.

Urmărește
1887 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring: Campania electorală se încinge pe Facebook, Iohannis face progrese

ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring: Campania electorală se încinge pe Facebook, Iohannis face progrese

Potrivit analizei, în a patra săptămână a lunii septembrie primii şase prezidenţiabili au avut în total 235 postări, care însumat au depăşit jumătate de milion de like-uri (564.332) şi 39.197 share-uri. Cei şase candidaţi au reuşit să mobilizeze pe Facebook 1.089.429 simpatizanţi, ceea ce reprezeintă 5,5% din populaţia cu drept de vot. În această săptămână, numărul mesajelor de campanie a crescut semnificativ ajungând ca volumul acestora să fie 56% din total, faţă de aproximativ 25% săptămâna precedentă. Volumul mare de mesaje electorale a avut ca efect pentru unii candidaţi scăderea interacţiunii cu fanii, care nu au mai putut ţine ritmul. În ceea ce priveşte conţinutul, postările prezidenţiabililor s-au axat pe lansarea sloganurilor de campanie, atacarea adversarilor politici şi riposte la atacurile acestora.

Victor Ponta este pe locul trei ca număr de postări pe Facebook în săptămâna 22-28 septembrie, având 47 de postări pe wall-ul său, cu 9 mai puţin şi cu o eficienţă mai mică faţă de săptămâna precedentă, strângând 222.740 like-uri, 12.819 comentarii şi 12.749 share-uri. Cu cele 56 de postări din săptămâna precedentă, Victor Ponta adunase 264.871 like-uri, 20.596 de comentarii şi 15.844 share-uri. Chiar şi aşa, Ponta are mai multe like-uri, comentarii şi share-uri decât ceilalţi candidaţi.

Monica Macovei (52) şi Elena Udrea (49) au mai multe postări ca Ponta, însă cu o eficienţă mai mică: 53.984 like-uri, 3.394 comentarii şi 7.662 share-uri la Macovei şi 78.319 like-uri, 3.664 comentarii şi 4.644 share-uri la Udrea.

Ele sunt depăşite ca eficienţă de Klaus Iohannis, care cu 42 de postări, 197.877 like-uri, 7.202 comentarii şi 12.170 share-uri este după Ponta.

Următorii doi candidaţi se situează la distanţă, Călin Popescu Tăriceanu având 25 postări, 3.051 like-uri, 198 comentarii şi 504 share-uri, iar Corneliu Vadim Tudor - 20 de postări, 8.351 like-uri, 842 comentarii şi 1.468 share-uri.

Săptămâna precedentă, Ponta era urmat în topul numărului de postări de Monica Macovei, cu 55 postări, 60.927 like-uri, 4.034 comentarii şi 9.748 share-uri, Klaus Iohannis, cu 35 de postări, 99.619 like-uri, 3.408 comentarii şi 7.029 share-uri, Elena Udrea - 31 postări, 77.026 like-uri, 4.411 comentarii şi 7.902 share-uri, Călin Popescu Tăriceanu - 12 postări, 1.179 like-uri, 74 comentarii şi 163 share-uri.

Evoluţia numărului de like-uri pe postare faţă de săptămâna precedentă arată creşteri la Klaus Iohannis - 76% şi Călin Popescu Tăriceanu - 28% şi scăderi la Monica Macovei - 11%, Victor Ponta - 26%, Elena Udrea - 47%.

La numărul mediu de like-uri pe postare, topul este condus de Victor Ponta - 4.739, Klaus Iohannis - 4.711, Elena Udrea - 1.598, Monica Macovei - 1.038, Corneliu Vadim Tudor - 418 şi Călin Popescu Tăriceanu - 122.

Media comentariilor pe postare este de 273 - Victor Ponta, 171 - Klaus Iohannis, 75 - Elena Udrea, 65 - Monica Macovei, 42 - Corneliu Vadim Tudor, 8 - Călin Popescu Tăriceanu.

În ceea ce priveşte analiza conţinutului, Monica Macovei a postat 45 de mesaje de campanie, 6 referiri la emisiuni televizate şi o declaraţie politică. Comunicările de campanie au conţinut în special mesaje de mobilizare adresate simpatizanţilor, referiri la depunerea candidaturii, apeluri la strângerea de fonduri. Aproape toată comunicarea de campanie a Monicăi Macovei conţine referiri la subiectul ei favorit Justiţia. Cel mai apreciat mesaj al Monicăi Macovei este o fotografie realizată cu prilejul depunerii candidaturii însoţită de un mesaj către alegători. Acest mesaj i-a adus 3.791 aprecieri, 411 comentarii şi 448 distribuiri.

Elena Udrea a postat în săptămâna de referinţă 49 de mesaje, din care 33 de postări au fost mesaje de campanie, 10 au făcut referiri la prezenţa în emisiuni televizate şi alte 6 au prezentat vizite în ţară. Mesajele de campanie ale Elenei Udrea conţin în principal mesaje către fani în care prezintă realizările sale din vremea când se afla la guvernare, dar şi mesaje de mobilizare prin care invită susţinătorii la diverse evenimente. În această săptămână mitingul din faţă Guvernului, site-ul şi sloganul "România Frumoasă" au fost lait-motive ale comunicării Elenei Udrea. Încă o dată apropierea de preşedintele Traian Băsescu nu trece neobservată în mesajele postate de aceasta. Cel mai apreciat mesaj al Elenei Udrea este o fotografie alaturi de un copil titrată "Abecedare, ghiozdane şi rechizite pentru copii", însoţită de un atac la adresa lui Victor Ponta. Această postare i-a dus 6.396 aprecieri, 387 comentarii şi 611 distribuiri.

Dintre cele 47 de mesaje postate de Victor Ponta, 21 au reflectat vizita în Statele Unite ale Americii, 9 sunt mesaje de campanie, 8 declaraţii politice, 5 sunt referiri la evenimente sportive, iar alte 4 postări care au conţinut fotografii au fost şterse. La nivel de conţinut postările premierului au fost dominate de relatări ale participării la Adunarea Generală a ONU şi de alte evenimente la care acesta a participat cu prilejul vizitei în SUA. Mesajele de campanie ale lui Victor Ponta conţin pe lângă mesajele adresate fanilor, referiri la "Marea Unire" şi la sloganul "Mândri că suntem români", dar şi atacuri la principalii săi adversari poitici. Cel mai apreciat mesaj de către admiratorii lui Victor Ponta a fost o fotografie alături de preşedintele SUA Barack Obama şi de soţiile celor doi. Acest mesaj i-a adus 39.885 aprecieri, 3.905 comentarii şi 2.664 distribuiri.

Klaus Iohannis a avut în această săptămâna 42 de postări dintre care 30 au fost mesaje de campanie, 5 relatări de la vizite în ţară, 4 participări la emisiuni televizate şi câte unul referitor la declaraţii politice şi sport. Una dintre postări a fost ştearsă. Cele mai multe dintre mesajele de campanie au fost comunicări către simpatizanţi, referiri la lansarea candidaturii pentru funcţia de Preşedinte şi fotografii realizate cu prilejul participării la diverse evenimente. Lansarea volumului autobiografic "Pas cu pas" şi sloganul de campanie "România lucrului bine facut" au fost mesajele pe care echipa lui Klaus Iohannis şi-a dorit să le promoveze cel mai intens. Un mesaj referitor la viitorul tinerilor i-a adus lui Klaus Iohannis cele mai multe aprecieri. Acesta a primit 12.224 like-uri, 389 comentarii şi a fost distribuit de 670 de ori.

În săptămâna 22-28 septembrie, Călin Popescu Tăriceanu şi-a intensificat activitatea pe Facebook, postând un număr dublu de mesaje în comparaţie cu săptămâna trecută. Dintre cele 25 de mesaje postate, 11 au fost mesaje de campanie, 8 relatări de la vizitele din ţară, 4 participări la emisiuni televizate şi două declaraţii politice. În economia mesajelor de campanie, depunerea candidaturii şi proiectul "România, a şaptea putere a Europei" au avut poziţii privilegiate. Cel mai apreciat mesaj este o fotografie realizată cu prilejul depunerii candidaturii în care Tăriceanu este înconjurat de o mulţime entuziastă. Acest mesaj i-a adus 373 de aprecieri, 23 comentarii şi 63 distribuiri.

Corneliu Vadim Tudor este pe pagina de Facebook mai mult scriitor decât candidat la alegerile prezidenţiale. C. V. Tudor a postat 20 de materiale în versuri sau proză, majoritatea lor neputând fi analizate într-un cadru non-literar, ci mai degrabă încadrate în categoria "pamflet". Vadim Tudor a publicat 10 astfel de materiale-pamflet, 6 declaraţii politice, 3 mesaje de campanie şi o referinţă culturală. Atacarea principalilor adversari politici a fost tema predilectă a lui Corneliu Vadim Tudor abordată în postările sale. Cea mai apreciată postare a Tribunului (cum chiar autorului îi place să se intituleze) este o poezie-pamflet, care se constituie într-un atac la adresa masoneriei. Această postare a fost recompensată de catre fani cu 941 de aprecieri, 73 de comentarii şi 800 distribuiri.

Evoluţia numărului de fani faţă de săptămâna anterioară arată creşteri la toţi prezidenţiabilii: Monica Macovei - 11,2%, Klaus Iohannis - 8%, Victor Ponta - 4,2%, Elena Udrea - 2,8%, Călin Popescu Tăriceanu - 1,1%.

În ceea ce priveşte asumarea mesajului de către fani (procent share raportat la numărul de fani), cel mai bine stă Monica Macovei, 12,7% dintre dintre fani distribuind mesajele acesteia. Urmează în top Klaus Iohannis - 6,1%, Călin Popescu Tăriceanu - 3,4%, Victor Ponta - 2,4%, Elena Udrea - 2,2%, Corneliu Vadim Tudor - 1,9%.

Evoluţia numărului de fani arată o creştere mare la Klaus Johannis, care se apropie de Elena Udrea, dar este la o distanţă încă mare de Victor Ponta. Monica Macovei înregistrează la rândul său o creştere a numărului fanilor, dar este departe de Elena Udrea şi nu îl depăseşte pe Vadim Tudor.

În topul fanilor conduce Victor Ponta - 524.349, urmat de Elena Udrea - 213.012, Klaus Iohannis - 199.187, Corneliu Vadim Tudor - 77.731, Monica Macovei - 60.359, Călin Popescu Tăriceanu - 14.791.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici