ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring: Peste 1,5 milioane persoane angrenate în campania electorală pe Facebook - INFOGRAFIC

Victor Ponta a avut cei mai mulţi fani, Klaus Iohannis a avut cea mai rapidă creştere, iar Monica Macovei a avut cea mai dinamică campanie, sunt concluziile analizei Mediafax Research&Monitoring asupra campaniei electorale pe Facebook, în care candidaţii au angrenat peste 1,5 milioane de persoane.

Urmărește
1469 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring: Peste 1,5 milioane persoane angrenate în campania electorală pe Facebook - INFOGRAFIC

ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring: Peste 1,5 milioane persoane angrenate în campania electorală pe Facebook

Mediafax Research&Monitoring a efectuat, începând cu 1 septembrie, analize săptămânale pe Facebook, candidaţii analizaţi în detaliu din 1 octombrie fiind (în ordine alfabetică) Klaus Iohannis, Monica Macovei, Victor Ponta, Călin Popescu Tăriceanu, Corneliu Vadim Tudor şi Elena Udrea, primii şase ca activitate pe Facebook.

Un număr de 1.520.743 de persoane au fost angrenate de către cei şase prezidenţiabili în campania electorală pentru primul tur al alegerilor prezidenţiale. Dintre persoanele mobilizate, 414.305 au fost atrase numai prin efortul din ultima lună.

În luna octombrie cei şase candidaţi monitorizaţi au postat peste 1.313 de mesaje care au generat peste 4.409.093 reacţii.

În medie în luna octombrie, Monica Macovei a avut 12 postări zilnice, Victor Ponta - 8, Klaus Iohannis - 7, Călin Popescu Tăriceanu - 7, Elena Udrea - 5, Corneliu Vadim Tudor - 3.

Din punct de vedere al conţinutului, 34,01% dintre mesajele celor şase prezidenţiabili au fost de mobilizare a electoratului, 21,77% au reflectat participarea candidaţilor la diverse evenimente electorale, 11,14% au fost atacuri la adresa adversarilor politici, 8,16% - prezentarea ofertei politice, 4,51% - realizări personale, etc.

Comparând performanţa pe Facebook cu performanţa la urne, putem observa că numai în două cazuri din şase (Klaus Iohannis şi Călin Popescu Tăriceanu) procentul obţinut la vot a fost superior celui din reţeaua de socializare. În restul cazurilor, procentul de la urne a fost cu 2-3 procente mai mic decât pe Facebook. Un caz aparte este cel al Elenei Udrea, care deşi pe Facebook are o cotă de 16,64%, rezultatele de la urne îi conferă numai 5,18% din opţiunile alegătorilor, deci, o diferenţa negativă de 11,46%.

În perioada campaniei electorale, Victor Ponta a distribuit 262 mesaje (aproximativ 8 mesaje pe zi). Au fost postate 210 fotografi, 45 link-uri către alte surse, 4 fişiere video şi 3 modificări de status. Reacţia publicului de pe Facebook s-a concretizat prin 1.342.565 aprecieri, 84.596 distribuiri, şi 87.964 comentarii. Principalele teme abordate de echipa lui Victor Ponta au fost: participarea la evenimente electorale - 37% din postări, mobilizarea electoratului - 37% şi subiecte economice - 29%. Cea mai apreciată postare de către fanii lui Victor Ponta a fost un mesaj din 16 octombrie, prin care îi urează "La mulţi ani" Innei cu ocazia zilei de naştere, care a primit peste 39.000 like-uri.

Klaus Iohannis a dat 221 mesaje (aproximativ 7 mesaje pe zi). Au fost postate 138 fotografi, 45 link-uri către alte surse, 22 fişiere video şi 16 modificări de status. Postările au avut 1.401.739 aprecieri, 100.739 distribuiri şi 49.146 comentarii. Principalele teme abordate de echipa lui Klaus Iohannis au fost: mobilizarea electoratului - 52% din postări, participarea la evenimente electorale - 17% şi prezentarea ofertei politice - 12%. Cea mai apreciată postare de către fanii lui Klaus Iohannis a fost un mesaj din 21 octombrie prin care îşi îndemna susţinătorii să i se alăture şi care a primit peste 25.919 like-uri.

Elena Udrea a distribuit 167 mesaje (aproximativ 5 mesaje pe zi). Au fost postate 118 fotografi, 13 link-uri către alte surse, 33 fişiere video şi 3 modificări de status. La aceste mesaje s-au strâns 440.121 aprecieri, 30.300 distribuiri şi 21.132 comentarii. Principalele teme abordate de echipa Elenei Udrea au fost: mobilizarea electoratului - 28% din postări, participarea la evenimente electorale - 21% şi atacuri la adresa adversarilor - 17%. Cea mai apreciată postare de către fanii Elenei Udrea a fost o fotografie de la aniversarea Ruxandrei Dragomir, postată pe 25 octombrie. Acest mesaj a primit din partea publicului peste 7.099 like-uri.

Călin Popescu Tăriceanu a avut 215 mesaje (aproximativ 7 mesaje pe zi). Au fost postate 183 fotografi, 5 link-uri către alte surse, 23 fişiere video şi 4 modificări de status. Ca performanţe Tăriceanu a întrunit 30.519 aprecieri, 5.305 distribuiri şi 912 comentarii. Principalele teme ale lui Călin Popescu Tăriceanu au fost: participarea la evenimente electorale - 60% din postări, mobilizarea electoratului - 23% şi prezentarea ofertei politice - 5%. Cea mai apreciată postare de către fanii lui Călin Popescu Tăriceanu a fost o fotografie de la întâlnirea cu motocicliştii din 25 octombrie, care a primit peste 409 like-uri.

Monica Macovei a distribuit 363 mesaje (aproximativ 12 mesaje pe zi). Au fost postate 211 fotografi, 50 link-uri către alte surse, 86 fişiere video şi 15 modificări de status. Reacţia s-a concretizat prin 581.346 aprecieri, 127.223 distribuiri, şi 29.424 comentarii. Principalele teme abordate de echipa Monicăi Macovei au fost: mobilizarea electoratului - 49% din postări, atacuri la adresa adversarilor - 14% şi participarea la evenimente electorale - 10%. Cea mai apreciată postare de către fanii Monicăi Macovei a fost un un atac la adresa lui Victor Ponta, în 11 octombrie. Acest mesaj a primit din partea publicului peste 7.223 like-uri.

Corneliu Vadim Tudor a avut 85 mesaje (aproximativ 3 mesaje pe zi). Au fost postate 12 fotografi, 4 link-uri către alte surse, 12 fişiere video şi 57 modificări de status. Acestea au întrunit 51.875 aprecieri, 19.199 distribuiri şi 4.988 comentarii. Principalele teme abordate de Corneliu Vadim Tudor au fost: atacuri la adresa adversarilor - 48% din postări, mobilizarea electoratului - 16% şi producţii literare -14% (pagina lui C.V. Tudor este una de scriitor). Cea mai apreciată postare de către fanii lui Corneliu Vadim Tudor a fost programul politic al acestuia, distribuit pe 15 octombrie. Acest mesaj a primit din partea publicului peste 2.713 like-uri.

În ceea ce priveşte evoluţia numărului de fani în valori absolute în luna octombrie, Klaus Iohannis a reuşit să adune cel mai mai număr de simpatizanţi - 204.357, el fiind urmat de Victor Ponta - 113.691, Monica Macovei - 46.256, Elena Udrea - 37.718, Călin Popescu Tăriceanu - 7.090 şi Corneliu Vadim Tudor - 5.193.

Astfel, în timpul campaniei electorale creşterea cea mai mare a numărului fanilor a înregistrat-o Klaus Iohannis, cu 95,1%, urmat de Monica Macovei - 78,8%, Călin Popescu Tăriceanu - 48,1%, Victor Ponta - 21,6%, Elena Udrea - 17,5%, Corneliu Vadim Tudor - 6,7%.

În ceea ce priveşte engagement-ul fanilor pe primul loc este Monica Macovei, cu 29,74%, urmată de Klaus Iohannis - 16,22%, Victor Ponta - 8,49%, Elena Udrea - 6,7%, Călin Popescu Tăriceanu - 6,52%, Corneliu Vadim Tudor - 3,07%.

Totalul like-urilor, comentariilor şi distribuirilor din timpul campaniei îl plasează pe Klaus Iohannis pe primul loc - 1.551.624, urmat de Victor Ponta - 1.515.125, Monica Macovei - 737.993, Elena Udrea - 491.553, Corneliu Vadim Tudor - 76.062 şi Călin Popescu Tăriceanu - 36.736, acest indicator arătând interacţiunea cu candidaţii.

Raportat la numărul fanilor, interacţiunea cu mesajul o plasează pe Monica Macovei pe primul loc, cu 2,54%, urmată de Klaus Iohannis - 2,28%, Elena Udrea - 1,24%, Corneliu Vadim Tudor - 1,12%, Victor Ponta - 1%, Călin Popescu Tăriceanu - 0,94%.

 

 

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici