ANI cere Parlamentului revocarea lui Sergiu Andon şi a lui Florin Pâslaru

Agenţia Naţională de Integritate (ANI) cere din nou Parlamentului revocarea din funcţie a parlamentarilor Sergiu Andon şi Florin Costin Pâslaru, ca urmare a rămânerii irevocabile a deciziilor privind încălcarea legii de către cei doi politicieni.

Urmărește
577 afișări
Imaginea articolului ANI cere Parlamentului revocarea lui Sergiu Andon şi a lui Florin Pâslaru

Sergiu Andon (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

Agenţia Naţională de Integritate solicită Camerei Deputaţilor, în conformitate cu dispoziţiile art.26, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 176/2010, aplicarea cu celeritate a sancţiunilor disciplinare, respectiv revocarea din funcţie a lui Andon Sergiu şi a lui Pâslaru Florin Costin, deputaţi în Parlamentului României.

Ani arată că începând cu data de 28 decembrie 2011, Agenţia Naţională de Integritate a solicitat în repetate rânduri Camerei Deputaţilor (http://www.integritate.eu/1830/section.aspx/2662, http://www.integritate.eu/1830/section.aspx/2581) aplicarea conform prevederilor legale a sancţiunilor disciplinare şi respectarea hotărârii judecătoreşti, ca urmare a rămânerii definitive şi irevocabile, în cazul lui Andon Sergiu, a sentinţei civile nr. 2930/13.04.2011, cu consecinţa menţinerii ca legal şi temeinic a actului de constatare nr. 49/I.I./01.06.2009, şi a rămânerii definitive, prin necontestare, a raportului de evaluare nr. 119023/G/l.I./07.11.2011, privindu-l pe Pâslaru Florin Costin (http://www.integritate.eu/1100/section.aspx/814 şi http://www.integritate.eu/1676/section.aspx/2202).

În conformitate cu dispoziţiile art. 29, alin. (3) din Legea nr.176/2010: "Neaplicarea sancţiunii disciplinare sau neconstatarea încetării funcţiei publice, după caz, atunci când actul de constatare a rămas definitiv, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50 lei la 2.000 lei, dacă fapta nu constituie infracţiune".

De asemenea, conform prevederilor art. 271 din Codul penal, nerespectarea hotărârilor judecătoreşti se pedepseşte cu închisoare de la o lună la 3 luni sau cu amendă.

Prin Raportul privind progresele realizate în cadrul Mecanismului de Cooperare şi Verificare, remis opiniei publice in iulie 2011, Comisia a recomandat României "să demonstreze existenţa unor rezultate pozitive în ceea ce priveşte pronunţarea de sancţiuni prin care să se dea curs hotărârilor Agenţiei Naţionale de Integritate”, subliniind că „reacţiile insuficiente ale autorităţilor administrative şi judiciare la constatările şi sesizările ANI subminează eficienţa întregului proces de consolidare a integrităţii administraţiei publice şi limitează rezultatele activităţii ANI", fiind necesară "o reacţie promptă şi cuprinzătoare a autorităţilor administrative şi judiciare pentru a asigura obţinerea de rezultate de către sistemul de integritate în această privinţă".

Mai mult, în 12 iunie 2012, a fost publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 392, Declaraţia Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 2/2012 privind sprijinirea implementarii noii Strategii Naţionale Anticorupţie 2012-2015. Prin adoptarea declaraţiei, Parlamentul României işi exprimă voinţa politică de a sprijini principiile şi obiectivele Strategiei Naţionale Anticorupţie şi îşi asumă îndeplinirea măsurilor specifice ce ţin de competenţa exclusivă a Parlamentului, şi anume: Parlamentul României susţine şi promovează adoptarea cadrului legislativ anticorupţie, precum si adoptarea modificărilor legislaţiei în materia finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale în vederea creşterii transparenţei şi consolidării integrităţii în rândul membrilor săi, în concordanţă cu recomandările GRECO; Parlamentul României participă la îndeplinirea condiţionalităţilor stabilite prin mecanismul de cooperare şi monitorizare a Strategiei Naţionale Anticorupţie, atât la nivelul Platformei de cooperare a instituţiilor independente şi agenţiilor anticorupţie, cât şi la nivelul Comisiei de monitorizare a progreselor înregistrate de România în cadrul Mecanismului de Cooperare şi Verificare.

În 3 aprilie 2011, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis irevocabil că deputatul conservator Sergiu Andon este incompatibil cu calitatea de parlamentar, întrucât a fost avocat într-un proces de corupţie, judecătorii admiţând astfel raportul de constatare al inspectorilor de integritate.

Decizia ICCJ a survenit sesizării din iunie 2009 a procurorilor Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA), în urma căreia inspectorii Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI) au constatat că Sergiu Andon a devenit incompatibil cu statutul de parlamentar întrucât a acordat, ca avocat, asistenţă juridică unui învinuit într-un dosar penal de corupţie.

Conform legii, cei declaraţi în incompatibilitate trebuie să renunţe la funcţia pe care o ocupă şi nu mai pot fi aleşi sau numiţi într-o funcţie publică timp de trei ani.

În cazul lui Florin Pâslaru, ANI a înaintat, în luna martie, Camerei Deputaţilor un raport potrivit căruia deputatul se află în stare de incompatibilitate, act necontestat de parlamentar, astfel că se impune eliberarea din funcţia publică deţinută.

ANI preciza că raportul de evaluare emis de Agenţia Naţională de Integritate la data de 7 noiembrie 2011, prin care s-a constatat încălcarea de către Florin Costin Pâslaru, deputat PSD de Galaţi, a dispoziţiilor legale privind regimul juridic al conflictelor de interese în materie administrativă, a rămas definitiv prin necontestare.

În 7 noiembrie 2011, ANI a constatat faptul că Florin Costin Pâslaru, deputat în Parlamentul României, a propus angajarea şi a avizat contractul individual de muncă privind angajarea fiului său, Florin Alexandru Ioan Pâslaru, începând cu anul 2009 - prezent, în cadrul Biroului Parlamentar - Circumscripţia electorală nr. 18 Galaţi, încălcând, astfel, prevederile Legii 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei. Beneficiul patrimonial obţinut, începând cu anul 2009 - prezent, de către fiul lui Florin Costin Pâslaru a fost de 21.662 Lei (aproximativ 5.158 de euro).

ANI a dispus şi sesizarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu privire la posibila săvârşire de către Florin Costin Pâslaru a infracţiunii de conflict de interese.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici