- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Băsescu: Până în acest moment câştigătorul CFR Marfă nu are bani să cumpere compania. Anunţul că trebuie avizul Consiliului Concurenţei, o minciună
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, că firma care a câştigat licitaţia pentru a cumpăra CFR Marfă nu are banii necesari pentru a plăti suma convenită şi caută bani "pe la bănci", el întrebând de unde va mai avea compania bani de investiţii pentru modernizarea CFR Marfă, adăgând că anunţul Guvernului că trebuie aşteptat avizul Consiliului Concurenţei pentru semnarea contractului de privatizare este o "intoxicare şi o minciună".
Traian Băsescu (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)
Şeful statului a precizat că privatizarea cu investitor strategic a CFR Marfă a fost stabilită în CSAT.
"Dacă în momentul de faţă investitorul împrumută bani ca să poată plăti compania şi nu îi găseşte - în momentul de faţă nu sunt prea multe bănci dispuse să finanţeze - de unde o să găsească bani pentru modernizarea companiei? Are nevoie de locomotive moderne, de vagoane modernizate, de depouri modernizate, de multe altele", a arătat Traian Băsescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
"Fără să fie rea intenţei, fără să fie joc politic, consider că privatizarea în condiţiile pe care eu le înţeleg, şi vreau să subliniez că eu nu consider că înţeleg poate mai bine ca domnul Ponta, sunt sigur că dânsul vorbeşte foarte responsabil şi foarte bine intenţionat, dar de aceea consider că dânsul trebuie să îşi menţină responsabilitatea politică pentru procesul de privatizare al CFR Marfă", a mai spus şeful statului.
El a arătat că Grupul Feroviar Român - GFR, câştigătorul licitaţiei pentru CFR Marfă, are propriile credite şi trebuie să împrumute "circa 200 de milioane să plătească noua companie", nefiind prea multe bănci dispuse să finanţeze această sumă.
"Trebuie să vă spun că argumentele pe care le-am făcut publice legate de semnele mele de întrebare cu privire la potenţialul financiar al câştigătorului de a finanţa modernizarea companiei CFR Marfă le-am ridicat şi în discuţia pe care am avut-o cu FMI, Banca Mondială şi Uniunea Europeană. Poate şi Guvernul va trebui să discute mai mult cu Fondul legat de acest subiect", a menţionat şeful statului.
El a evocat şi posibilitatea ca GFR să înceapă să "taie cu zecile de mii de vagoane" pentru a-şi plăti datoriile.
"Repet, cheia rămâne dacă acel câştigător va putea să modernizeze CFR Marfă sau dacă nu cumva, pentru a-şi plăti datoriile, începe să taie cu zecile de mii de vagoane, să-şi achite din vânzarea fierului vechi datoriile la bănci. Repet, s-ar putea ca eu să greşesc, dar, fiind vorba de o companie atât de mare, aş vrea să fiu mai prudent şi mai puţin entuziast. Şi m-aş bucura mult ca premierul Ponta să aibă dreptate", a mai spus Băsescu.
Declaraţiile preşedintelui Traian Băsescu:
- Despre presupusa acţiune neautorizată pe teritoriul alte ţări pentru capturarea lui Hayssam: Menţin şi susţin cu tărie această declaraţie
- Eu cred că nu sdiscutăm de a mă convinge domnul Silaghi. În mandatul pe care l-a exercitat ştiu şi eu controversele legate de numele domniei sale
- Între acordul de parteneriat şi programul naţional şi recomandarile specifice de ţară nu se reflectă a exista o corelare, aşa ceva este greu de imaginat, să nu-ţi corelezi planul naţional de reformă cu obiectivele acordului cu UE
- O a doua problemă, extrem de importantă. Oricâte acorduri de coabiatare ai avea ele nu înseamnă şi minciună prin omisiune
- Cheia rămâne dacă acel câştigător va putea să modernizeze CFR Marfă sau, dacă nu-şi va putea plăti datoriile, va tăia vagoanele. Aş vrea să fiu mai pruden şi mai puţin entuziast şi m-aş bucura mult ca premierul să aibă dreptate
- N-aş vrea să-l văd pe domnul Silaghi că devine ţapul ispăşitor al privatizării CFR Marfă. Simt responsabilitatea numirii ministrului, care nu va semna contractul, dar va avea responsabilitatea privatizării
- În mod lega, ministrul interimar îşi termină mandatul pe 25 august, iar eu anunţ public că voi luea o decizie definitivă cu privire la domnul Silaghi pe data de 23 august
- Cred că premierul trebuie să-şi menţină responsabilitatea politică pentru procesul de privatizare a CFR Marfă
- Cel care a câştigat caută cu disperare bani la bănci pentru a plăti banii pentru câştigarea licitaţiei. Marea mea problemă este că, ştiind despre câştigător că trebuie să împrumute bani ca să plătească, din ce bani va face investiţii? Dacă în momentul de faţă investitorul împrumută bani ca să plătească compania şi nu-i găseşte, de unde o să ia bani să investească în modernizarea companiei?
- Legat de jocul care se face legat de privatizarea CFR Marfă, cred că premierul terbuie să-şi asume răspunderea politică în continuare. N-aş vrea să aud pe domnul prim-ministru, peste câteva luni, că a fost domnul Silaghi
- Şi aici vreau să fac o precizare în spaţiul public şi acesta este un alt motv de îngrijorare pentru mine, legat de privatizarea CFR Marfă: membri ai Cabinetului au vehiculat ideea că se aşteaptă întâi avizul Consiliului Concurenţei, ceea ce este o minciună. Consiliul Concurenţei nu avizează decât după semnarea contractului
- Este neoportună desemnarea unui ministru care nu a fost implicat în niciun fel în procesul de privatizare a CFR Marfă
- Nu am obţinut o eventuală altă nominalizare. Dacă aş refuza nominalizarea lui Silaghi, aş putea să mă aleg cu o altă nominalizare mai rea
- Am observat ineficienţa totală a domnului Silaghi, nu aduce nimic important ca imagine guvernului Ponta
- Principalul motiv invocat în discuţii au fost legate de istoricul prezenţei domnului Silaghi la Ministerului Transporturilor în primul guvern Ponta
- Premierul are legitimitate să-mi propună remaniera unui minsitru, iar celălalt are legitimitatea calităţi de preşedinte al partidtului care îl propunea
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO