Boc: Decizia CC permite Guvernului să continue procedura angajării răspunderii pentru legea educaţiei

Decizia Curţii Constituţionale permite Guvernului să continue procedura angajării răspunderii pentru proiectul legii educaţiei, a declarat, vineri, premierul Emil Boc.

Urmărește
15 afișări
Imaginea articolului Boc: Decizia CC permite Guvernului să continue procedura angajării răspunderii pentru legea educaţiei

Boc:Decizia CC permite Guvernului să continue procedura angajării răspunderii pentru legea educaţiei (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

"Am decizia cu mine. Decizia permite Guvernului continuarea procedurii asumării răspunderii, iar ca argumente sunt cele care ţin de motivarea deciziei. În cadrul Curţii, patru judecători spun într-un fel, patru judecători spun într-un alt fel, iar unul are o opinie concurentă. Nici în cadrul Curţii Constituţionale nu există un punct de vedere majoritar cu privire la acest subiect. Apoi, din punctul nostru de vedere, din momentul în care Curtea a fost sesizată de preşedintele Senatului despre existenţa unui conflict juridic au mai intervenit două elemente noi care ne fac să credem că procedura poate fi continuată şi dusă până la capăt: în primul rând acceptarea de către Parlament a angajării propriu-zise prin citirea de către primul-ministru a asumării în faţa plenului, după ce preşedintele Senatului a sesizat CC", a spus Boc.

Al doilea argument invocat de Boc este depunerea moţiunii de cenzură de către opoziţie în cadrul procedurii de asumare a răspunderii.

"Deci, în concluzie, dacă a existat un presupus conflict, aşa cum spune Curtea, el s-a încheiat în momentul în care Parlamentul a acceptat ca primul-ministru să citească asumarea, iar opoziţia a reacţionat cu moţiune de cenzură", a susţinut şeful Guvernului.

Ultimul argument invocat de Boc este cel din decizia CC care relevă că instituţia nu poate obliga Guvernul să renunţe la procedura angajării răspunderii.

"Având în vedere aceste elemente, din punctul nostru de vedere, rezultă că procedura merge mai departe, pentrru că este în derulare şi nu există niciun mecanism pentru a o opri", a conchis Boc.

Curtea Constituţională arată, în decizia privind Legea educaţiei, că, dacă la prima vedere, posibilitatea angajării răspunderii nu este supusă niciunei condiţii, oportunitatea şi conţinutul iniţiativei rămânând teoretic la aprecierea exclusiva a Guvernului, acest lucru nu poate fi absolut.

Curtea constată că angajarea răspunderii Guvernului asupra proiectului Legii educaţiei naţionale, aflat în dezbatere parlamentară, respectiv la Senat, în calitate de Cameră decizională, nu îşi găseşte nicio motivare şi apreciază că nu există nicio dovadă a vreunui blocaj sau a unei inactivităţi parlamentare cu referire la proiectul de lege în discuţie.

În acelaşi timp, însă, cu privire la solicitarea autorului sesizării, în sensul că instanţa de contencios constituţional să oblige Guvernul să renunţe la procedura angajării răspunderii, Curtea constată că această cerere excedează competenţei sale, soluţia aparţinând în exclusivitate autorităţilor publice aflate în conflict.

Preşedintele Senatului, Mircea Geoană, a declarat, vineri, după publicarea motivării deciziei CC pe Legea educaţiei, că îi va cere premierului, în scris, retragerea angajării, menţionând că dacă acesta nu va accepta, va cere convocarea Birourilor Permanente reunite ale Parlamentului pentru luare unei decizii.

De asemenea, Geoană a precizat că Birourile Permanente vor decide şi în legătură cu moţiunea de cenzură, rămasă, după decizia CC, fără obiect.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici