Boc: Năstase ar trebui să ceară scuze românilor de şase miliarde de ori pentru contractul cu Bechtel

Modificarea contractului cu Bechtel pentru construirea autostrăzii Transilvania determină o economie de şase miliarde euro la bugetul de stat, iar fostul prim-ministru PSD Adrian Năstase, care a încheiat acest contract, ar trebui să ceară scuze românilor de şase miliarde de ori, afirmă premierul Boc.

Urmărește
1179 afișări
Imaginea articolului Boc: Năstase ar trebui să ceară scuze românilor de şase miliarde de ori pentru contractul cu Bechtel

Boc: Năstase ar trebui să ceară scuze românilor de şase miliarde de ori pentru contractul cu Bechtel (Imagine: Mircea Rosca/Mediafax Foto)

"Se economisesc şase miliarde euro la bugetul de stat, iar pentru aceasta Adrian Năstase ar trebui să-şi ceară scuze românilor de şase miliarde de ori pentru faptul că a încheiat un contract în detrimentul statului român. Nu se poate să laşi la nesfârşit contracte care să producă pierderi din bani publici doar pentru că a fost moftul Guvernului Năstase la un moment dat", a spus Boc, la postul public de radio.

Costul de construire a autostrăzii Transilvania va fi redus la 6,9 milioane euro/km, cu circa 50% mai puţin, iar compania Bechtel va mai lucra doar pe două tronsoane, statul fiind liber să liciteze celelalte şase sectoare de drum, a anunţat, miercuri, la Guvern, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

"Azi, din totalul de 2,2 miliarde euro prevăzute iniţial pentru executarea celor 413 kilometri de autostradă, avem executaţi 54 kilometri şi am cheltuit 1,25 miliarde euro. Dacă în condiţiile actuale ale contractului existent cu Bechtel am fi terminat autostrada, costul final al acesteia ar fi fost de 9,9 miliarde euro, iar acum costul pe care îl vom avea de suportat în final, în urma acestei negocieri pentru finalizarea lucrărilor, va fi de 3,8 miliarde euro", a spus Boagiu.

Premierul Emil Boc a susţinut la rândul său că Bechtel nu va primi despăgubiri pentru modificarea contractului.

Proiectul autostrăzii Transilvania a fost împărţit în 8 tronsoane de construcţie. Lucrările nu au fost începute pe 6 dintre ele, însumând 297 de kilometri, respectiv Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km).

Proiectul Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru construcţia unui traseu de 415 kilometri, dar porţiunea construită până în prezent cu finanţarea statului, la şapte ani de la lansarea proiectului, depăşeşte cu puţin 10% din traseul total.

Până în prezent au fost contruiţi doar 52 km din autostradă, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici