Boc: Procedura angajării răspunderii Guvernului pe o lege este inspirată din Constituţia Franţei

Publicat: 18 11. 2010, 19:03
Actualizat: 07 11. 2012, 15:42

El a susţinut din nou, la postul de radio Europa FM, că Guvernului trebuie să i se permită să continue procedura angajării răspunderii în Parlament pentru proiectul legii educaţiei.

Premierul Emil Boc şi preşedinţii Senatului şi Camerei Deputaţilor, Mircea Geoană, respectiv Roberta Anastase, şi-au expus, joi, punctele de vedere, în faţa Curţii Constituţionale, privind sesizarea Executivului legată de conflictul juridic de natură constituţională dintre Guvern şi Parlament.

Guvernul a transmis, luni, Curţii Constituţionale o cerere de soluţionare a conflictului juridic de natură constituţională dintre Executiv şi Parlament, arătând că acest conflict este generat de refuzul Parlamentului de a permite prezentarea şi dezbaterea moţiunii de cenzură depuse ca urmare a angajării răspunderii.

Curtea Constituţională a constatat că angajarea răspunderii Guvernului asupra proiectului Legii educaţiei naţionale, aflat în dezbatere parlamentară, respectiv la Senat, în calitate de Cameră decizională, nu îşi găseşte nicio motivare şi apreciază că nu există nicio dovadă a vreunui blocaj sau a unei inactivităţi parlamentare cu referire la proiectul de lege în discuţie.

În acelaşi timp, însă, cu privire la solicitarea autorului sesizării, în sensul ca instanţa de contencios constituţional să oblige Guvernul să renunţe la procedura angajării răspunderii, Curtea constată că această cerere excedează competenţei sale, soluţia aparţinând în exclusivitate autorităţilor publice aflate în conflict.

Preşedintele Senatului, Mircea Geoană, i-a solicitat într-o scrisoare premierului Emil Boc retragerea „din procesul legislativ a proiectului Legii educaţiei naţionale” asupra căruia Guvernul şi-a asumat răspunderea.

Curtea Constituţională a amânat, miercuri, cu o săptămână decizia privind sesizarea Executivului legată de conflictul juridic de natură constituţională dintre Guvern şi Parlament.