- Home
- Politic
- CLUJ-NAPOCA, (21.02.2013, 13:45)
- Vasile Magradean ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Boc: Transilvania e Cenuşăreasa Guvernului, Autostrada trebuia cuprinsă în programul de finanţare
Fostul premier Emil Boc consideră "o eroare" şi "o ofensă la adresa Transilvaniei" faptul că Autostrada Transilvania nu a fost cuprinsă de Guvernul Ponta într-un program cu finanţare europeană, spunând că Transilvania este "Cenunşăreasa" Executivului.
Urmărește
397 afișări
Boc: Transilvania e Cenuşăreasa Guvernului, Autostrada trebuia cuprinsă în programul de finanţare (Imagine: Alin Matei/Mediafax Foto)
Emil Boc a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că Guvernul Ponta ar trebui să fie mult mai receptiv şi mai responsabil cu proiectele de investiţii ale Transilvaniei.
"Transilvania este Cenuşăreasa Guvernului Ponta, din toate punctele de vedere. Guvernul ar trebui să fie mult mai atent, receptiv şi responsabil în raport cu proiectele de investiţii ale Transilvaniei. Autostrada Transilvania este abandonată, iar faptul că Autostrada Transilvania nu este prinsă în programul de finanţare cu fonduri europene este o eroare şi o ofensă la adresa Transilvaniei", a spus Boc.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
WSJ: Rusia este suspectată de trimiterea de dispozitive incendiare în avioanele care aveau destinaţia SUA şi Canada
-
Greva de la Boeing, încheiată cu o victorie uriaşă pentru angajaţi
-
Coreea de Nord a lansat mai multe rachete cu rază scurtă de acţiune
Acesta a afirmat că a reuşit, când a renegociat contractul cu Bechtel, să găsească o deschidere la nivelul UE pentru finanţarea acestui proiect din fonduri europene.
"Mesajul era clar, de închidere a discuţiilor cu Bechtel. Astăzi nu mai este nicio barieră ca Autostrada Transilvania să fie finanţată din fonduri europene, în acest exerciţiu financiar, sau în cel care începe în 2014. A spune că doar cu bani privaţi se poate face Autostrada Transilvania este o ofensă şi o lipsă de respect la adresa Transilvaniei", a spus Emil Boc.
Potrivit acestuia, conectarea Autostrăzii Transilvania, pe o lungime de 60 de kilometri, la coridorul IV european este o chestiune "de bun simţ" care dă şansa ardelenilor să ajungă mai repede la Bucureşti decât la Budapesta.
"Dacă nu se doreşte acest lucru să se spună. Dacă nu se face legătura Câmpia Turzii la Sebeş, practic, şi noi vom fi nevoiţi să ne uităm mai mult spre Vest decât spre Bucureşti, dacă vom dori să mergem într-o capitală cu maşina. Guvernul ar trebui să se uite mult mai atent la regiunea Transilvaniei", a declarat fostul premier.
Acesta cere Guvernului Ponta să construiască cel puţin cât a făcut Guvernul Boc, respectiv 54 de kilometri de autostradă.
"Să facă proiectarea pentru încă 25 de kilometri, exproprieri, să finalizeze demersurile de proiectare a tronsonului de la Câmpia Turzii la Târgu Mureş. Dacă măcar atâta lucru va face, sunt convins că în mandatul său vom fi mai aproape şi de Bucureşti şi de Vest pe Autostrada Transilvania", a spus Boc.
Premierul Victor Ponta declara, miercuri, că este esenţial pentru România să fie continuată construcţia Autostrăzii Transilvania, o soluţie de finanţare a proiectului început în 2004 fiind parteneriatul public-privat.
Întrebat, miercuri, la UBB Cluj-Napoca, dacă Guvernul va sprijini proiectele importante ale municipiului condus de Emil Boc, Victor Ponta a spus că Guvernul va sprijini proiectele care ţin de municipiu, judeţ şi de regiune, amintind de prelungirea pistei aeroportului şi Autostrada Transilvania.
Ponta preciza că la sfârşitul lunii se vor afla primele rezultate referitoare la proiectul de parteneriat public-privat pentru tronsonul Comarnic-Braşov, însă pentru ca Autostrada Transilvania să intre pe procedurile de parteneriat public-privat trebuie încheiat contractul cu Bechtel pentru că, altfel, "nu se poate găsi o altă soluţie de finanţare".
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.
Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe