Borboly, după alegeri: UDMR a devenit prima forţă politică la nivelul Transilvaniei

Preşedinte Organizaţiei Teritoriale Ciuc a UDMR, Borboly Csaba, afirmă că rezultatele scrutinului europarlamentar arată că UDMR a devenit "prima forţă politică la nivelul Transilvaniei".

Urmărește
247 afișări
Imaginea articolului Borboly, după alegeri: UDMR a devenit prima forţă politică la nivelul Transilvaniei

Borboly Csaba (Imagine: Vargyasi Levente/Mediafax Foto)

"Uitându-ne la cifrele din diferite judeţe, putem să vedem că UDMR a devenit prima forţă politică la nivelul Transilvaniei, având în vedere că în mai multe judeţe suntem pe primul loc la voturile primite, cum e în Sălaj sau Satu Mare. Se vede că UDMR este o forţă politică puternică şi prima forţă din Transilvania", a declarat Borboly Csaba, luni, într-o conferinţă de presă.

El a mai spus că prezenţa la vot a alegătorilor din judeţul Harghita, care a fost de 35,69 la sută, a fost "remarcabilă", ea fiind cea mai mare dintre judeţele locuite de maghiari, dar şi din zonele din Bazinul Carpatic unde trăiesc etnici maghiari.

"Având în vedere că şi în Europa, în alte ţări, participarea a fost mult mai redusă, rezultatul judeţului Harghita este remarcabil şi pe plan european. Dacă ne uităm la Bazinul Carpatic, unde trăiesc maghiari, cel mai bun rezultat este în Harghita. O astfel de prezenţă, într-o unitate teritorială, nu a fost nicăieri ca în Harghita", a argumentat Borboly Csaba.

De asemenea, acesta a menţionat că în judeţele Harghita, Covasna şi Mureş UDMR a obţinut aproximativ jumătate din voturile primite la nivel naţional.

"La voturi obţinute, putem vedea că în Covasna am primit 39.000 de voturi, în Mureş, unde trăieşte cam acelaşi număr de etnici maghiari ca în Harghita, am primit 57.000 de voturi şi în Harghita am primit 81.000 de voturi. Asta înseamnă că în cele trei judeţe din Secuime am primit peste jumătate din voturile UDMR, care a obţinut 345.000 de voturi, din care aici am adunat cam 177.000 de voturi", a arătat Borboly.

În opinia acestuia, campania electorală a UDMR pentru alegerile europarlamentare, bazată în acest an pe "dialog" şi "parteneriat cu alegătorii", arată că, pe viitor, discursul politicienilor Uniunii trebuie să se schimbe, astfel încât oamenii să iasă la vot cu "încredere şi mândrie".

"Propun UDMR, colegilor mei, ca în viitor să schimbăm puţin discursul, nu cred că o forţă politică trebuie să ajungă acolo încât vocea să îi fie un strigăt de ajutor pentru a păşi pe pragul de cinci la sută, ci ar trebui să îi lăsăm pe oameni să ne voteze cu încredere şi mândrie. Eu cred că nu oamenii sunt de vină dacă prezenţa la vot este una scăzută, ci politicienii care nu reuşesc să aibă un dialog onest şi echitabil cu alegătorii şi eu cred că mai e loc de a schimba câte ceva. Nu banii aduc voturi, ci dialogul, sinceritatea şi parteneriatul cu alegătorii şi, dacă ne uităm în viitor, cred că putem mări prezenţa la vot", a explicat Borboly.

La finalul conferinţei de presă, acesta şi-a manifestat convingerea că UDMR va primi, în urma redistribuirii voturilor, trei mandate în Parlamentul European, arătându-se dispus să "facă pariu" că Uniunea va fi "reprezentată de trei colegi".

În judeţul Harghita, UDMR a câştigat detaşat alegerile europarlamentare, obţinând 87,21 la sută din voturi, pe locul al doilea clasându-se Alianţa PSD-UNPR-PC, cu 3,83 la sută, urmată de PDL cu 1,49 la sută şi PNL cu 1,36 la sută din voturile electoratului.

De asemenea, în judeţul Covasna, UDMR a obţinut 76,11 la sută din voturi fiind tot pe primul loc, iar în judeţul Mureş, Uniunea a ocupat tot prima poziţie, cu 40,25 la sută.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici